Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1254648" data-attributes="member: 165477"><p>Om man har en totalbudget på 5-6000 för pjäxor, bindningar och skidor så ryms kanske inte ett par ortopediska formgjutna sulor inom den budgeten. I alla fall blir det väldigt lite över till skidor och pjäxor. Och åker man till Chamonix enbart för att köpa grejer så antar jag att man är en sann entusiast med betydligt större budget. Men åker jag till Chamonix igen för skidåkning så skall jag kolla upp Sole!</p><p></p><p>Naturligtvis ger formgjutna sulor ett stort lyft i komfort och känsla. Mina formgjutna sulor gick på ca 2000 (gick till ortoped), men det finns ju billigare formgjutna varianter som erbjuds av sportaffärer som de fixar själva - har testat det också och det funkar hyffsat tycker jag. Men jag har kört i många år utan formgjutna sulor men har då inga "problemfötter" egentligen och har haft bra eller tillräcklig komfort i många pjäxor ändå. Men först när jag skaffade egna formgjutna sulor förstod jag vilken skillnad det blev att ha helt perfekt stöd under hela fotsulan. Bra skidkänsla, mindre ont, fryser mindre mm...Har man problemfot med högt fotvalv eller liknande så rekommenderar jag också formgjutet, det gör slut på det lidande man ser att många kämpar med i skidbacken som har skor som sitter dåligt och så blir det kul att åka igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1254648, member: 165477"] Om man har en totalbudget på 5-6000 för pjäxor, bindningar och skidor så ryms kanske inte ett par ortopediska formgjutna sulor inom den budgeten. I alla fall blir det väldigt lite över till skidor och pjäxor. Och åker man till Chamonix enbart för att köpa grejer så antar jag att man är en sann entusiast med betydligt större budget. Men åker jag till Chamonix igen för skidåkning så skall jag kolla upp Sole! Naturligtvis ger formgjutna sulor ett stort lyft i komfort och känsla. Mina formgjutna sulor gick på ca 2000 (gick till ortoped), men det finns ju billigare formgjutna varianter som erbjuds av sportaffärer som de fixar själva - har testat det också och det funkar hyffsat tycker jag. Men jag har kört i många år utan formgjutna sulor men har då inga "problemfötter" egentligen och har haft bra eller tillräcklig komfort i många pjäxor ändå. Men först när jag skaffade egna formgjutna sulor förstod jag vilken skillnad det blev att ha helt perfekt stöd under hela fotsulan. Bra skidkänsla, mindre ont, fryser mindre mm...Har man problemfot med högt fotvalv eller liknande så rekommenderar jag också formgjutet, det gör slut på det lidande man ser att många kämpar med i skidbacken som har skor som sitter dåligt och så blir det kul att åka igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Tillbaka
Topp