Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1254949" data-attributes="member: 165477"><p>Antar att möjligheten att göra pjäxor längre finns då, beroende på material i ytterskalet. </p><p></p><p>Om man har en pjäxa som ger plats för tårna och lite luft är det bara en fördel som jag nämnde ovan, men bara om man får en tight passform i övrigt. Så jag håller med om att man inte ska köpa skor som är stora så de glider framåt och man slår i tårna, det var aldrig min avsikt att ge ett sådant råd. En nybörjare måste få hjälp vid köpet av kunnig personal, annars blir det lätt en "bekväm"(=för stor) pjäxa och då får man garanterat problem när man åker. Mina blånaglar har berott på för små pjäxor, men andra kan få det på grund av för stora pjäxor, det är nog väldigt sant.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1254949, member: 165477"] Antar att möjligheten att göra pjäxor längre finns då, beroende på material i ytterskalet. Om man har en pjäxa som ger plats för tårna och lite luft är det bara en fördel som jag nämnde ovan, men bara om man får en tight passform i övrigt. Så jag håller med om att man inte ska köpa skor som är stora så de glider framåt och man slår i tårna, det var aldrig min avsikt att ge ett sådant råd. En nybörjare måste få hjälp vid köpet av kunnig personal, annars blir det lätt en "bekväm"(=för stor) pjäxa och då får man garanterat problem när man åker. Mina blånaglar har berott på för små pjäxor, men andra kan få det på grund av för stora pjäxor, det är nog väldigt sant. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Tillbaka
Topp