Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1255706" data-attributes="member: 165477"><p>Jag håller med GoranC: Det där har ingen betydelse, du kan lugnt köpa all mountain när du har dessa pjäxor. Fina pjäxor du köpte förresten, de har ju även formbart ytterskal vad jag förstår så du kan göra det hos Stadium om du inte redan fixat sånt när du köpte dem. Om man har tur sitter de superbra ändå. </p><p></p><p>Jag har oftast "vanliga" pjäxor till all mountain, funkar fint. Jag är 177, väger 74 kg. Jag är van skidåkare. Vilken längd du tar på skidor beror också på vilken skida du väljer. En kortare skida kan vara skön för den blir mer lättsvängd, men risken är att du växer ur den rätt snart och vill ha den lite längre för stabilitet. All mountain skidor har ju oftast rocker i alla fall fram (ibland även bak) vilket gör dem mer lättsvängda och man upplever dem då inte lika långa när man åker. Att jag tidigare vågade rekommendera QST 92 till dig var för att jag upplever den ovanligt snäll och lättsvängd, men den har samtidigt egenskaper som gör den tillräckligt stabil i högre fart när du nu vill testa det. Men den var kanske utanför din budget, tyvärr...Det finns en skog av alternativ därute men jag kan bara rekommendera det jag testat själv, Salomon QST Spark till exempel vet jag inget om</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1255706, member: 165477"] Jag håller med GoranC: Det där har ingen betydelse, du kan lugnt köpa all mountain när du har dessa pjäxor. Fina pjäxor du köpte förresten, de har ju även formbart ytterskal vad jag förstår så du kan göra det hos Stadium om du inte redan fixat sånt när du köpte dem. Om man har tur sitter de superbra ändå. Jag har oftast "vanliga" pjäxor till all mountain, funkar fint. Jag är 177, väger 74 kg. Jag är van skidåkare. Vilken längd du tar på skidor beror också på vilken skida du väljer. En kortare skida kan vara skön för den blir mer lättsvängd, men risken är att du växer ur den rätt snart och vill ha den lite längre för stabilitet. All mountain skidor har ju oftast rocker i alla fall fram (ibland även bak) vilket gör dem mer lättsvängda och man upplever dem då inte lika långa när man åker. Att jag tidigare vågade rekommendera QST 92 till dig var för att jag upplever den ovanligt snäll och lättsvängd, men den har samtidigt egenskaper som gör den tillräckligt stabil i högre fart när du nu vill testa det. Men den var kanske utanför din budget, tyvärr...Det finns en skog av alternativ därute men jag kan bara rekommendera det jag testat själv, Salomon QST Spark till exempel vet jag inget om [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Tillbaka
Topp