Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ökad del toppturare.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1208546" data-attributes="member: 136280"><p>I sommars ökade andelen fjällvandrare markant. Folk som knappt sett ett berg tidigare skulle nu in i Sarek och upp på Keb. Olika forum överöstes med frågor av sådan karaktär så det märktes att en del aldrig lämnat asfalten. Pratade med några som hade en ryggsäck fylld med vattenflaskor 5-8st när de skulle bege sig till fjälls. Att det gick att dricka vatten i jokkarna var totalt främmande för dom.</p><p>Jag tycker mig se liknande tendenser på forum inför vintern, fast runt toppturande. Folk efterfrågar utrustning men har ingen aning om vad det egentligen är de efterfrågar. Det planeras resor utan att egentligen känna till området.</p><p>Jag tror vi får se en stor ökning av folk på bergen denna vinter/vår.</p><p>Hoppas bara folk förbereder sig och håller sig säkra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1208546, member: 136280"] I sommars ökade andelen fjällvandrare markant. Folk som knappt sett ett berg tidigare skulle nu in i Sarek och upp på Keb. Olika forum överöstes med frågor av sådan karaktär så det märktes att en del aldrig lämnat asfalten. Pratade med några som hade en ryggsäck fylld med vattenflaskor 5-8st när de skulle bege sig till fjälls. Att det gick att dricka vatten i jokkarna var totalt främmande för dom. Jag tycker mig se liknande tendenser på forum inför vintern, fast runt toppturande. Folk efterfrågar utrustning men har ingen aning om vad det egentligen är de efterfrågar. Det planeras resor utan att egentligen känna till området. Jag tror vi får se en stor ökning av folk på bergen denna vinter/vår. Hoppas bara folk förbereder sig och håller sig säkra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ökad del toppturare.
Tillbaka
Topp