Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ökad fart i backen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1332279" data-attributes="member: 118552"><p>Liftsystemen har väl förbättras och ökat massflödet i backarna? </p><p>Men det åktes fort och illa för 20 år sedan också. Sen tror jag, ngt som kanske är kontroversiellt här i detta forum, att breda ganska långa skidor som är avsedda för off-pist leder till att det åks fort med stor radie helt enkelt därför att det inte går att minska ner svängradien på dessa skidor. Minns när det var populärt med ännu bredare skidor, typ 120, eller typ Cash i King... duktiga åkare som hade de här skidorna och nedlät sig till att åka pist bombade ner på nolltid.</p><p></p><p>Men man får väl hålla sig ifrån de populära ställena, själv åker jag helst till obskyra orter i början av januari och kan då allt som oftast åka ner i en tom backe.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1332279, member: 118552"] Liftsystemen har väl förbättras och ökat massflödet i backarna? Men det åktes fort och illa för 20 år sedan också. Sen tror jag, ngt som kanske är kontroversiellt här i detta forum, att breda ganska långa skidor som är avsedda för off-pist leder till att det åks fort med stor radie helt enkelt därför att det inte går att minska ner svängradien på dessa skidor. Minns när det var populärt med ännu bredare skidor, typ 120, eller typ Cash i King... duktiga åkare som hade de här skidorna och nedlät sig till att åka pist bombade ner på nolltid. Men man får väl hålla sig ifrån de populära ställena, själv åker jag helst till obskyra orter i början av januari och kan då allt som oftast åka ner i en tom backe. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ökad fart i backen
Tillbaka
Topp