Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ökad fart i backen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Widski" data-source="post: 1332389" data-attributes="member: 188561"><p>Senaste helgen jag åkte i Romme så satt ett gäng ungdomar och delade en plunta i liften Syd express, för att sen åka ner igen mot Sydhanget eller Hällas. Där lutar på rätt bra.</p><p></p><p>Nog för att folk säkert varit snabba på afterskin i alla år, men när det blir duringskin, då menar jag att omdömet brister. Och det är absolut så att vi föräldrar åker med lika mycket ögon uppåt backen som nedåt och försöker positionera oss som skyddspatrull bakom vår 3 åring som plogar ned. Han har redan blivit påkörd en gång, som tur nog gick bra. Och min far som vi drog ut nyligen på 70 års firande blev påkörd när vi stod <em>i liftkön</em> av en ungdom eller ung vuxen som helt utan kontroll bombade rakt fram. Tur nog tog det lågt på pjäxan, annars hade benet gått av.</p><p></p><p>Jag hade gärna sett fler personal ute i backarna. Där lyser de med sin frånvaro, såvida de inte håller en privat skidlektion. Eller så hade ju lite kameror kunna lösa detta, då kan de hålla koll på en stor anläggning och sen plocka de omdömeslösa när de kommer ned till liften.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Widski, post: 1332389, member: 188561"] Senaste helgen jag åkte i Romme så satt ett gäng ungdomar och delade en plunta i liften Syd express, för att sen åka ner igen mot Sydhanget eller Hällas. Där lutar på rätt bra. Nog för att folk säkert varit snabba på afterskin i alla år, men när det blir duringskin, då menar jag att omdömet brister. Och det är absolut så att vi föräldrar åker med lika mycket ögon uppåt backen som nedåt och försöker positionera oss som skyddspatrull bakom vår 3 åring som plogar ned. Han har redan blivit påkörd en gång, som tur nog gick bra. Och min far som vi drog ut nyligen på 70 års firande blev påkörd när vi stod [I]i liftkön[/I] av en ungdom eller ung vuxen som helt utan kontroll bombade rakt fram. Tur nog tog det lågt på pjäxan, annars hade benet gått av. Jag hade gärna sett fler personal ute i backarna. Där lyser de med sin frånvaro, såvida de inte håller en privat skidlektion. Eller så hade ju lite kameror kunna lösa detta, då kan de hålla koll på en stor anläggning och sen plocka de omdömeslösa när de kommer ned till liften. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ökad fart i backen
Tillbaka
Topp