Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ökad fart i backen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zanoii" data-source="post: 1335751" data-attributes="member: 171409"><p>Överlag känns det som att hänsynen och riskmedvetenheten är sämre idag än för 30 år sedan, både i skidbacken och på vägen dit.</p><p></p><p>Dagligen i backen slås jag av hur folk totalt saknar förståelse för att de inte är ensamma. De tittar inte innan de ger sig iväg från stillastående, de svänger tvärt utan att se sig om (eller för den delen visa vartåt de är på väg) och de stannar på helt idiotiska platser. Tunneln under lundsrappet ett praktexempel på det sistnämnda även om hastigheten just där oftast är låg pga kurvan. </p><p></p><p>Hastigheten är såklart en faktor men även ovanstående, samt stress (typ: Glömde ungarnas goggles, fick spendera en timme i kö i skidshoppen och bränna 2000 spänn i onödan, eller ”Kommer vi att få plats på lunchrestaurangen utan att köa hela eftermiddagen?”) är stora faktorer tror jag.</p><p></p><p>Semesterpappor är livsfarliga och jag undviker både vägar och backar under turistveckorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zanoii, post: 1335751, member: 171409"] Överlag känns det som att hänsynen och riskmedvetenheten är sämre idag än för 30 år sedan, både i skidbacken och på vägen dit. Dagligen i backen slås jag av hur folk totalt saknar förståelse för att de inte är ensamma. De tittar inte innan de ger sig iväg från stillastående, de svänger tvärt utan att se sig om (eller för den delen visa vartåt de är på väg) och de stannar på helt idiotiska platser. Tunneln under lundsrappet ett praktexempel på det sistnämnda även om hastigheten just där oftast är låg pga kurvan. Hastigheten är såklart en faktor men även ovanstående, samt stress (typ: Glömde ungarnas goggles, fick spendera en timme i kö i skidshoppen och bränna 2000 spänn i onödan, eller ”Kommer vi att få plats på lunchrestaurangen utan att köa hela eftermiddagen?”) är stora faktorer tror jag. Semesterpappor är livsfarliga och jag undviker både vägar och backar under turistveckorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ökad fart i backen
Tillbaka
Topp