Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ökad fart i backen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gsoul" data-source="post: 1335981" data-attributes="member: 129985"><p>Jag utgår ifrån att när du gör ett sånt oväntat vägval så har du kunnat läsa dig till det? Någon framför åker alltså på ett beräkneligt sätt?</p><p></p><p>Inte mycket. 1-1,5 m räcker. Lämna alltid en liten lucka. Och ja, tresiffrigt är inte alls ovanligt. Men som jag skrev gör jag bedömningen var och när så om du nu målar upp en bild av att jag kör så i barnbacken mellan skidskolorna så kan jag släcka den bilden åt dig. </p><p></p><p>Tänk såhär. Du åker efter din förmåga och ser ett bra spår "utan hinder" rakt ner längs ena kanten utan att störa någon annan och står på. Plötsligt kommer någon hoppandes in i backen från skogen och du kör in i honom (oftast en honom). Hans fel eller ditt fel?</p><p></p><p>Absolut. Jag har inget att vinna på att köra in i någon. Är heller inte frustrerad över att andra inte kör lika fort. Är faktiskt sällan frustrerad när jag åker skidor. Tycker bara det är konstigt hur ansvarstagandet har förflyttat sig under åren och att det alltid är någon annan som måste ta sitt ansvar, mycket sällan en själv som måste anstränga sig lite för allas trevnad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gsoul, post: 1335981, member: 129985"] Jag utgår ifrån att när du gör ett sånt oväntat vägval så har du kunnat läsa dig till det? Någon framför åker alltså på ett beräkneligt sätt? Inte mycket. 1-1,5 m räcker. Lämna alltid en liten lucka. Och ja, tresiffrigt är inte alls ovanligt. Men som jag skrev gör jag bedömningen var och när så om du nu målar upp en bild av att jag kör så i barnbacken mellan skidskolorna så kan jag släcka den bilden åt dig. Tänk såhär. Du åker efter din förmåga och ser ett bra spår "utan hinder" rakt ner längs ena kanten utan att störa någon annan och står på. Plötsligt kommer någon hoppandes in i backen från skogen och du kör in i honom (oftast en honom). Hans fel eller ditt fel? Absolut. Jag har inget att vinna på att köra in i någon. Är heller inte frustrerad över att andra inte kör lika fort. Är faktiskt sällan frustrerad när jag åker skidor. Tycker bara det är konstigt hur ansvarstagandet har förflyttat sig under åren och att det alltid är någon annan som måste ta sitt ansvar, mycket sällan en själv som måste anstränga sig lite för allas trevnad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ökad fart i backen
Tillbaka
Topp