Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ökad risk för konkurrens från amerikaner i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1333888" data-attributes="member: 144594"><p>Det finns t ex en ny dubbelriktad sittlift rakt över dalen vid Arabba som hjälper en hel del. Och många andra liftar är uppgraderade.</p><p>Jag har varit totalt 9-10 veckor i området kring Sella Ronda och har nog lärt mig hur man undviker folksamlingar i både liftar, backar och restauranger utan att göra våld på sin egen skid-dag. Visst, en del av första veckan på en ny ort kan man hamna fel. </p><p></p><p>Men det krävs ju en viss storlek på systemet för att kunna vara så flexibel. I mindre skidorter (som de i fjällen oftast är) har man ju liksom inget val. Köade i timmar för att komma upp i högzon senast jag var i Åre. Men med bättre koll hade jag hittat en "work-around"... Man anpassar sig. Vi åkte t.ex. till Duved dagen efter men då stängde de sittliften där hela dagen trots ok väder.</p><p></p><p>Ja Anzom, svensk köpkraft jämfört med en del övriga västländer är nu som svenskt kostnadsläge upplevs av folk från utvecklingsländer. Själv brukar jag söka boende inom den nedre tredjedelen av prisintervallet på t ex Booking.com och jag är ingen låginkomsttagare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1333888, member: 144594"] Det finns t ex en ny dubbelriktad sittlift rakt över dalen vid Arabba som hjälper en hel del. Och många andra liftar är uppgraderade. Jag har varit totalt 9-10 veckor i området kring Sella Ronda och har nog lärt mig hur man undviker folksamlingar i både liftar, backar och restauranger utan att göra våld på sin egen skid-dag. Visst, en del av första veckan på en ny ort kan man hamna fel. Men det krävs ju en viss storlek på systemet för att kunna vara så flexibel. I mindre skidorter (som de i fjällen oftast är) har man ju liksom inget val. Köade i timmar för att komma upp i högzon senast jag var i Åre. Men med bättre koll hade jag hittat en "work-around"... Man anpassar sig. Vi åkte t.ex. till Duved dagen efter men då stängde de sittliften där hela dagen trots ok väder. Ja Anzom, svensk köpkraft jämfört med en del övriga västländer är nu som svenskt kostnadsläge upplevs av folk från utvecklingsländer. Själv brukar jag söka boende inom den nedre tredjedelen av prisintervallet på t ex Booking.com och jag är ingen låginkomsttagare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ökad risk för konkurrens från amerikaner i alperna
Tillbaka
Topp