Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Okända skidor identifiering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1248464" data-attributes="member: 161297"><p>En killgissning säger mig att de förmodligen är tillverkade i någon fabrik som även används av kända märken men att konstruktionen är framtagen av fabriken själv och för att vara så billig som möjligt att tillverka. Jag menar hur svårt är det att konstruera en intermediate skida om du redan vet vilka material de normalt innehåller och vilka mått de normalt brukar ha? Uppdragsgivaren är ju främst intresserad av trycket på ovansidan och belaget, allt däremellan är sekundärt och behöver bara duga för en genomsnittlig sportlovsåkare i Lindvallen. Sen kan det ju finnas eller komma att finnas ett samlarvärde i dem men då är det nog snarare till Antikrundan frågan skall ställas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1248464, member: 161297"] En killgissning säger mig att de förmodligen är tillverkade i någon fabrik som även används av kända märken men att konstruktionen är framtagen av fabriken själv och för att vara så billig som möjligt att tillverka. Jag menar hur svårt är det att konstruera en intermediate skida om du redan vet vilka material de normalt innehåller och vilka mått de normalt brukar ha? Uppdragsgivaren är ju främst intresserad av trycket på ovansidan och belaget, allt däremellan är sekundärt och behöver bara duga för en genomsnittlig sportlovsåkare i Lindvallen. Sen kan det ju finnas eller komma att finnas ett samlarvärde i dem men då är det nog snarare till Antikrundan frågan skall ställas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Okända skidor identifiering
Tillbaka
Topp