Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ökar detta medvetenheten om laviner?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="l-e" data-source="post: 152174" data-attributes="member: 61175"><p>-Jarle, Du är ute på tunn is med kommentar som "Saftblandarna blinkar - Då är det bra snö!".</p><p>Går du lavinkurs eller läser en bok som "Staying Alive in Avalanche Terrain" av Bruce Tremper får du lära dig att en av de största faktorerna till att folk dör i laviner är mänskliga faktorn, läs högmod. Dumt att sprida denna typ av inställning som du gör. </p><p>Jag tar mig friheten att citera ur Trempers bok:</p><p>"Almost (killed, sic) all are very skilled in their sport, male, fit, educated, intelligent, middle class and between the ages of 18 and 40. Does this sound anything like you". </p><p></p><p>Är det någon som känner igen sig....?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="l-e, post: 152174, member: 61175"] -Jarle, Du är ute på tunn is med kommentar som "Saftblandarna blinkar - Då är det bra snö!". Går du lavinkurs eller läser en bok som "Staying Alive in Avalanche Terrain" av Bruce Tremper får du lära dig att en av de största faktorerna till att folk dör i laviner är mänskliga faktorn, läs högmod. Dumt att sprida denna typ av inställning som du gör. Jag tar mig friheten att citera ur Trempers bok: "Almost (killed, sic) all are very skilled in their sport, male, fit, educated, intelligent, middle class and between the ages of 18 and 40. Does this sound anything like you". Är det någon som känner igen sig....? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ökar detta medvetenheten om laviner?
Tillbaka
Topp