Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ökar detta medvetenheten om laviner?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HighOnLife" data-source="post: 152183" data-attributes="member: 51917"><p>Läste den där insändaren, och man häpnas ju över vad folk tror! Det visar bara hur otroligt lite de vet om Offpiståkning. Visst är det en kick, men inte faran eller risken att att hamna i en lavin. Detta är snarare en negativ aspekt som gör att man åker försiktigare och mindre än vad man skulle vilja.</p><p></p><p>Att framställas som en ligist som bara gör saker för att trotsa samhället är inte så kul tycker jag, man borde väl snarare prata om de som 200 blås på lokalvägen och riskerar medmänniskors liv. Fler dör trots allt av vårdslöshet i trafik.</p><p></p><p>Och värt att nämna så visade SVT ett klipp från Downfilms, och det var inte någon hemmagjord rulle där det skulle utlösas laviner, utan snarare ett sätt att av de att visa att även "friåkningsproffsen" hamnar i laviner och gör missbedömningar. Och det tycker jag är bra!</p><p></p><p>/D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HighOnLife, post: 152183, member: 51917"] Läste den där insändaren, och man häpnas ju över vad folk tror! Det visar bara hur otroligt lite de vet om Offpiståkning. Visst är det en kick, men inte faran eller risken att att hamna i en lavin. Detta är snarare en negativ aspekt som gör att man åker försiktigare och mindre än vad man skulle vilja. Att framställas som en ligist som bara gör saker för att trotsa samhället är inte så kul tycker jag, man borde väl snarare prata om de som 200 blås på lokalvägen och riskerar medmänniskors liv. Fler dör trots allt av vårdslöshet i trafik. Och värt att nämna så visade SVT ett klipp från Downfilms, och det var inte någon hemmagjord rulle där det skulle utlösas laviner, utan snarare ett sätt att av de att visa att även "friåkningsproffsen" hamnar i laviner och gör missbedömningar. Och det tycker jag är bra! /D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ökar detta medvetenheten om laviner?
Tillbaka
Topp