Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Öl Öl Öl
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="krrilleeee" data-source="post: 446643" data-attributes="member: 62772"><p>jag tror jag talar för alla när jag lägger fram detta förslag...</p><p></p><p>Varför inte skapa en namnlista över hur många som vill avskaffa det system vi har idag när det gäller alkoholförsäljning. jag syftar på att man måste vara över 20 år för att kunna köpa lite 5 % cider på systembolaget. jag tycker vi ska ha det systemet som dom har i Grekland tex, dvs att man kan köpa sprit hos sin lokala affär ( motsvarande Ica i Sverige). Men det som suger lite är att mister statsminister tror att om vi underåriga får tillgång till alkohol öppet ( vilket vi redan har typ genom smuggelvodka) så kommer vi löpa amok över detta land och spy och hålla på. så är icke fallet. när jag var i grekland i sommras så existerade det försäljning av alkohol i vanliga affärer men inte såg jag några stupfulla greker som gick runt med harpun och trodde alla var bläckfiskar. NEJ dom satt och drack fina grejer med måtta och hade hur trevligt som helst. Jag tror </p><p>Sveriges ungdommar skulle må mycket bättre om vi fick tillgång till systembolagets utbud istället för att köpa HB av nån tysk!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="krrilleeee, post: 446643, member: 62772"] jag tror jag talar för alla när jag lägger fram detta förslag... Varför inte skapa en namnlista över hur många som vill avskaffa det system vi har idag när det gäller alkoholförsäljning. jag syftar på att man måste vara över 20 år för att kunna köpa lite 5 % cider på systembolaget. jag tycker vi ska ha det systemet som dom har i Grekland tex, dvs att man kan köpa sprit hos sin lokala affär ( motsvarande Ica i Sverige). Men det som suger lite är att mister statsminister tror att om vi underåriga får tillgång till alkohol öppet ( vilket vi redan har typ genom smuggelvodka) så kommer vi löpa amok över detta land och spy och hålla på. så är icke fallet. när jag var i grekland i sommras så existerade det försäljning av alkohol i vanliga affärer men inte såg jag några stupfulla greker som gick runt med harpun och trodde alla var bläckfiskar. NEJ dom satt och drack fina grejer med måtta och hade hur trevligt som helst. Jag tror Sveriges ungdommar skulle må mycket bättre om vi fick tillgång till systembolagets utbud istället för att köpa HB av nån tysk! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Öl Öl Öl
Tillbaka
Topp