Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Olagligt att raila i stan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hilla" data-source="post: 380173" data-attributes="member: 37798"><p>Jag kan mycket väl tänka mig att folk har rätten att köra bort dig från räckena, alltså hyresvärdar mm, dessa som äger marken/räckena. </p><p></p><p>Även poliser, men om du bara står där och kollar så borde det inte vara några problem..Men man kan ju misstänka att han misstäntke vad du ville göra :P</p><p></p><p>För att få raila på offentliga "handräcken" mm, så tror jag att du måste få ha ett godkännande av de som äger räcket, eller står i ansvar för det.</p><p></p><p>Om man ska vara jätte seriöst så kan man ju skaffa muntligt eller skriftligt kontrakt för det, haha.. fast då försvinner ju halva känslan. </p><p></p><p>Så det du antagligen borde göra för att raila på handräcken lagligt är: </p><p></p><p></p><p>1.Kontakta personen som är ansvarig för räcket </p><p></p><p>2.Få muntligt eller skriftlig kontrakt/godkännande,för att kunna visa upp för dryga poliser etc att du verkligen får raila där. </p><p></p><p>3.Kanske ta på dig ansvaret för att ersätta räcket om det går sönder. </p><p></p><p></p><p>(Bor du I Amerika så borde du nog också skriva kontrakt på att du inte stämmer dem som äger räcket om du skulle skada dig när du railar haha...) </p><p></p><p> </p><p>Eller så drar du bara dit en kväll railar järnet, och kutar som fan om någon med högre "ställning" kommer och käftar... </p><p></p><p></p><p>Ride hard die free!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hilla, post: 380173, member: 37798"] Jag kan mycket väl tänka mig att folk har rätten att köra bort dig från räckena, alltså hyresvärdar mm, dessa som äger marken/räckena. Även poliser, men om du bara står där och kollar så borde det inte vara några problem..Men man kan ju misstänka att han misstäntke vad du ville göra :P För att få raila på offentliga "handräcken" mm, så tror jag att du måste få ha ett godkännande av de som äger räcket, eller står i ansvar för det. Om man ska vara jätte seriöst så kan man ju skaffa muntligt eller skriftligt kontrakt för det, haha.. fast då försvinner ju halva känslan. Så det du antagligen borde göra för att raila på handräcken lagligt är: 1.Kontakta personen som är ansvarig för räcket 2.Få muntligt eller skriftlig kontrakt/godkännande,för att kunna visa upp för dryga poliser etc att du verkligen får raila där. 3.Kanske ta på dig ansvaret för att ersätta räcket om det går sönder. (Bor du I Amerika så borde du nog också skriva kontrakt på att du inte stämmer dem som äger räcket om du skulle skada dig när du railar haha...) Eller så drar du bara dit en kväll railar järnet, och kutar som fan om någon med högre "ställning" kommer och käftar... Ride hard die free! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Olagligt att raila i stan?
Tillbaka
Topp