Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Old man skibum
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="666peja666" data-source="post: 1331179" data-attributes="member: 97735"><p>Första vecka på plats är gjord. Är precis så bra jag drömt om! Resan gick perfekt och boendet är kanon med 8 meter till första liften, en lift som i och för sig är en rull-matta men man är iallafall på väg upp.</p><p></p><p>Tog första två dagarna för att komma in i åkandet, hade riktigt fina dagar med mars-väder men ändå minusgrader så snön håller. Det tar ju någon dag för en gammal kropp att komma igång.</p><p></p><p>Hade med hjälp av denna tråd blivit kontaktad av en kille som säsongar här. Han är kung på skidor och efter två säsonger hittar han bakom varenda sten här nere. Lustigt vad man kan tycka att man kan åka skidor tills man träffar en sån, en helt annan nivå. Vi bokade träff min tredje dag och han tog med mig på två dröm-åk och pekade och förklarade en hel del i liften, vilket gjorde att jag hittat runt en hel del själv också. Är oerhört tacksam för den hjälpen, det har liksom gjort resten av veckan. Och ett tips att ta med sig vilket flera tidigare påpekat i tråden, åker man någonstans så är det mer än guld värt att få lite hjälp att hitta runt. Det blir liksom sjukt mycket roligare.</p><p>[ATTACH=full]43713[/ATTACH]</p><p>Igår snöade lite och idag var det strålande sol igen så jag fick bla några magiska åk nerför Highway. Imorgon blir det nog baksidan på Mont Fort igen...</p><p>[ATTACH=full]43714[/ATTACH]</p><p>Så, so far so good. Tror detta kommer bli fortsatt magiskt! Helt overkligt att ha sju veckor kvar att åka skidor...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="666peja666, post: 1331179, member: 97735"] Första vecka på plats är gjord. Är precis så bra jag drömt om! Resan gick perfekt och boendet är kanon med 8 meter till första liften, en lift som i och för sig är en rull-matta men man är iallafall på väg upp. Tog första två dagarna för att komma in i åkandet, hade riktigt fina dagar med mars-väder men ändå minusgrader så snön håller. Det tar ju någon dag för en gammal kropp att komma igång. Hade med hjälp av denna tråd blivit kontaktad av en kille som säsongar här. Han är kung på skidor och efter två säsonger hittar han bakom varenda sten här nere. Lustigt vad man kan tycka att man kan åka skidor tills man träffar en sån, en helt annan nivå. Vi bokade träff min tredje dag och han tog med mig på två dröm-åk och pekade och förklarade en hel del i liften, vilket gjorde att jag hittat runt en hel del själv också. Är oerhört tacksam för den hjälpen, det har liksom gjort resten av veckan. Och ett tips att ta med sig vilket flera tidigare påpekat i tråden, åker man någonstans så är det mer än guld värt att få lite hjälp att hitta runt. Det blir liksom sjukt mycket roligare. [ATTACH type="full" alt="IMG_7082.webp"]43713[/ATTACH] Igår snöade lite och idag var det strålande sol igen så jag fick bla några magiska åk nerför Highway. Imorgon blir det nog baksidan på Mont Fort igen... [ATTACH type="full" alt="IMG_7706.webp"]43714[/ATTACH] Så, so far so good. Tror detta kommer bli fortsatt magiskt! Helt overkligt att ha sju veckor kvar att åka skidor... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Old man skibum
Tillbaka
Topp