Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Old school vs. New school
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 520229" data-attributes="member: 73781"><p>Old school!!!</p><p></p><p>Jag är fostrad i 80talets Österrikiska skidskola. Åker med tätt mellan benen och gillar kortsväng. Kör rätt korta sväng även i öppen offpist för att inte äta upp allt puder. </p><p></p><p>Däremot så har min åkning blivit mer new school dom senaste åren då jag gått över till mjukare, fetare skidor och en "rundare" åkning.</p><p></p><p>Men igentligen för att vara ärlig så skulle jag nog ta bort ordet "school" ur diskussionen för min del för jag kör oerhört mycke på känsla. Var oerhört länge sedan jag hade någon from av instruktör över huvudtaget. </p><p></p><p>Jag åker efter vad snön, skidorna och min kropp säger är en bra kombination. Jag åker på känsla och sen så tänjer jag åkningen åt olika håll för att hitta vad som känns bäst.</p><p></p><p>Funkar för mig.</p><p></p><p>34år skidor (31år på skidor)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 520229, member: 73781"] Old school!!! Jag är fostrad i 80talets Österrikiska skidskola. Åker med tätt mellan benen och gillar kortsväng. Kör rätt korta sväng även i öppen offpist för att inte äta upp allt puder. Däremot så har min åkning blivit mer new school dom senaste åren då jag gått över till mjukare, fetare skidor och en "rundare" åkning. Men igentligen för att vara ärlig så skulle jag nog ta bort ordet "school" ur diskussionen för min del för jag kör oerhört mycke på känsla. Var oerhört länge sedan jag hade någon from av instruktör över huvudtaget. Jag åker efter vad snön, skidorna och min kropp säger är en bra kombination. Jag åker på känsla och sen så tänjer jag åkningen åt olika håll för att hitta vad som känns bäst. Funkar för mig. 34år skidor (31år på skidor) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Old school vs. New school
Tillbaka
Topp