Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Oldschool Telisar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mountainbear" data-source="post: 943685" data-attributes="member: 84185"><p>Hej.</p><p>Nu kommer jag säkerligen att bli idiotförklarad, men...:D</p><p></p><p>Jag är ute efter utrustning för att tura, och då längre turer, dagsturer eller flera dagar. Kommer nog att tura mycket på "platten" men så klart även uppför och utför.</p><p>Tanken är väl att kunna använda dom även om man ska ut och fiska exempelvis.</p><p></p><p>Vanliga turskidor som finns i lokala butikerna är ju på tok för smala, och inget vidare pjäxor heller. Alldeles för mycket längdåkningslagg över det hela.</p><p>Jag är ute efter riktigt bekväma och varma pjäxor. Och bredare skidor.</p><p></p><p>Kan man köra på läderpjäxor? Och var hittar man det? Funkar dom i typ Rottefella bindning?</p><p>Kan man köra alpinskidor, eller blir det helt fel? Känns ju lite galet...Vill ju inte åka med hudar på hela tiden...</p><p></p><p>Någon som har erfarenhet som kan komma med tips på utrustning?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mountainbear, post: 943685, member: 84185"] Hej. Nu kommer jag säkerligen att bli idiotförklarad, men...:D Jag är ute efter utrustning för att tura, och då längre turer, dagsturer eller flera dagar. Kommer nog att tura mycket på "platten" men så klart även uppför och utför. Tanken är väl att kunna använda dom även om man ska ut och fiska exempelvis. Vanliga turskidor som finns i lokala butikerna är ju på tok för smala, och inget vidare pjäxor heller. Alldeles för mycket längdåkningslagg över det hela. Jag är ute efter riktigt bekväma och varma pjäxor. Och bredare skidor. Kan man köra på läderpjäxor? Och var hittar man det? Funkar dom i typ Rottefella bindning? Kan man köra alpinskidor, eller blir det helt fel? Känns ju lite galet...Vill ju inte åka med hudar på hela tiden... Någon som har erfarenhet som kan komma med tips på utrustning? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Oldschool Telisar?
Tillbaka
Topp