Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Oldschool Telisar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="The-Geb" data-source="post: 943691" data-attributes="member: 69475"><p>Ett par rekorderliga kängor i kombination med Tegsnäs-skidor låter ju som grejen du är ute efter... Blir utan stålkant då. Lundhags har, eller hade iaf förr kängor som passar i skidbindning. Jörnkängan om den finns kvar, passar också i bindning, förslagsvis Klassisk kabelbindning. </p><p></p><p>Allvarligt talat tror jag inte du kan hitta kombinationen tura på platten, och köra telisar i samma utrustning. Modern telisutrustning är alldeles för alpinorienterad för att funka att tura på platten med.</p><p></p><p>Min fru har ett par Asolo Extreme+ i stl 38 om du är intresserad... De är i läder och varma och goa...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The-Geb, post: 943691, member: 69475"] Ett par rekorderliga kängor i kombination med Tegsnäs-skidor låter ju som grejen du är ute efter... Blir utan stålkant då. Lundhags har, eller hade iaf förr kängor som passar i skidbindning. Jörnkängan om den finns kvar, passar också i bindning, förslagsvis Klassisk kabelbindning. Allvarligt talat tror jag inte du kan hitta kombinationen tura på platten, och köra telisar i samma utrustning. Modern telisutrustning är alldeles för alpinorienterad för att funka att tura på platten med. Min fru har ett par Asolo Extreme+ i stl 38 om du är intresserad... De är i läder och varma och goa... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Oldschool Telisar?
Tillbaka
Topp