Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Oldtimers till Alta UT?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jansspe" data-source="post: 578343" data-attributes="member: 29829"><p>Ja, all denna information som man skall ta ställning till. Vi började planeringen med att fundera på Jackson Hole eftersom vi eventuellt hade tillgång till ett privat boende där. nu blev det inte riktigt så utan valet hamnade på Alta. fiock då ett förslag på resa och boende via GoWest. Vi känner att anledningen till att bo nere i SLC är egentligen en ekonomisk fråga. Med de priser jag kollat är det mellan 3-6000 SEK /pers dyrare att bo uppe i Alta eller Snowbird mot SLC. För de pengarna kan man göra en hel del. Men vi velar.</p><p></p><p>Sen hörde en kompis av sig som tillbringar vintrarna i Revelstoke. Plötsligt började vi kolla priser där och hittade en bra lösning med 10 skiddagar för samma pris som till Alta, dvs. ca 15 000 per pers. Nu verkar det ändå som vi kommer att bestämma oss för Alta, men tvekar fortfarande mwed boendet. Det är ju i första hand skidåkningen som vi åker dit för. Även om vi är Oldtimers så lovar jag att det är BC som lockar. Kanske inte orkar lika mycket längre men åkas ska det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jansspe, post: 578343, member: 29829"] Ja, all denna information som man skall ta ställning till. Vi började planeringen med att fundera på Jackson Hole eftersom vi eventuellt hade tillgång till ett privat boende där. nu blev det inte riktigt så utan valet hamnade på Alta. fiock då ett förslag på resa och boende via GoWest. Vi känner att anledningen till att bo nere i SLC är egentligen en ekonomisk fråga. Med de priser jag kollat är det mellan 3-6000 SEK /pers dyrare att bo uppe i Alta eller Snowbird mot SLC. För de pengarna kan man göra en hel del. Men vi velar. Sen hörde en kompis av sig som tillbringar vintrarna i Revelstoke. Plötsligt började vi kolla priser där och hittade en bra lösning med 10 skiddagar för samma pris som till Alta, dvs. ca 15 000 per pers. Nu verkar det ändå som vi kommer att bestämma oss för Alta, men tvekar fortfarande mwed boendet. Det är ju i första hand skidåkningen som vi åker dit för. Även om vi är Oldtimers så lovar jag att det är BC som lockar. Kanske inte orkar lika mycket längre men åkas ska det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Oldtimers till Alta UT?
Tillbaka
Topp