Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Olika flex i höger och vänsterpjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanb" data-source="post: 1099739" data-attributes="member: 12749"><p>Hej,</p><p>Införskaffade ett par nya generationens Scarpa Maestrale inför säsongen och har nu åkt på dem i tre veckor. Redan från början tyckte jag att vänsterpjäxan var lite mjukare än högerpjäxan. Men tänkte att det kanske var inbillning.</p><p></p><p>Det är inget som stör vid offpist eller i mjukare förhållanden. Men det känns när det är hårt i pisten och jag trycker ordentligt i carvingsvängarna. Får inte samma tryck i höger som vänstersvängarna. Och värst är det när man kör fort i stora svängar och det är litet stökigt underlag. Ibland känns det som skon kollapsar totalt.</p><p></p><p>Har försökt jämföra höger och vänsterpjäxor och kan inte se någon skillnad. Och det känns som det är underskon som kollapsar medan skaften håller samma styvhet.</p><p></p><p>Någon som hört om något liknande? Och vet vad som kan göras eller är det bara reklamation som gäller? </p><p></p><p>Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanb, post: 1099739, member: 12749"] Hej, Införskaffade ett par nya generationens Scarpa Maestrale inför säsongen och har nu åkt på dem i tre veckor. Redan från början tyckte jag att vänsterpjäxan var lite mjukare än högerpjäxan. Men tänkte att det kanske var inbillning. Det är inget som stör vid offpist eller i mjukare förhållanden. Men det känns när det är hårt i pisten och jag trycker ordentligt i carvingsvängarna. Får inte samma tryck i höger som vänstersvängarna. Och värst är det när man kör fort i stora svängar och det är litet stökigt underlag. Ibland känns det som skon kollapsar totalt. Har försökt jämföra höger och vänsterpjäxor och kan inte se någon skillnad. Och det känns som det är underskon som kollapsar medan skaften håller samma styvhet. Någon som hört om något liknande? Och vet vad som kan göras eller är det bara reklamation som gäller? Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Olika flex i höger och vänsterpjäxor?
Tillbaka
Topp