Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
olika systemkameror
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 880947" data-attributes="member: 40931"><p>Jag var nyss i samma sits som du: ville ha en kamera för actionfoto. Dock sket jag i om den kunde filma. När du skjuter action vill du som du själv redan räknat ut, ha en rätt snabb kamera när vi snackar bilder per sekund och autofokus.</p><p></p><p>Mitt val blev en canon 40D. Dom ligger på ca 3500 spänn beg. och då har du alltså 6500 kvar till objektiven om din budget är på tio lök. Kamerahuset känns robust i handen; ingen plastleksak, och drar iväg 6,5 bps tror jag det var.</p><p></p><p>Jag fingrade på de där sonykamerorna, men de kändes som plastleksaker och framförallt så var det inte en riktig sökare, utan en liten jävla skärm man kolla på. Men dom e ju bra speccade. Dock en sjukt stor fördel med canon och nikon är att andrahandsmarknaden är riktigt fin. Mycket omsättning på grejerna.</p><p></p><p>Sen ska du tänka efter vad du vill ha för objektiv. Jag köpte ett canon 15-85mm/3,5-5,6, ett fast 50mm/1,8 och ett samyang 8mm/3,5 fisheye. De mest mångsidiga av dessa tre objektiv tycker jag nog är de två förstnämnda. Och jag kommer komplettera med ett canon 70-200/2,8 när jag hittar ett till rätt pris.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 880947, member: 40931"] Jag var nyss i samma sits som du: ville ha en kamera för actionfoto. Dock sket jag i om den kunde filma. När du skjuter action vill du som du själv redan räknat ut, ha en rätt snabb kamera när vi snackar bilder per sekund och autofokus. Mitt val blev en canon 40D. Dom ligger på ca 3500 spänn beg. och då har du alltså 6500 kvar till objektiven om din budget är på tio lök. Kamerahuset känns robust i handen; ingen plastleksak, och drar iväg 6,5 bps tror jag det var. Jag fingrade på de där sonykamerorna, men de kändes som plastleksaker och framförallt så var det inte en riktig sökare, utan en liten jävla skärm man kolla på. Men dom e ju bra speccade. Dock en sjukt stor fördel med canon och nikon är att andrahandsmarknaden är riktigt fin. Mycket omsättning på grejerna. Sen ska du tänka efter vad du vill ha för objektiv. Jag köpte ett canon 15-85mm/3,5-5,6, ett fast 50mm/1,8 och ett samyang 8mm/3,5 fisheye. De mest mångsidiga av dessa tre objektiv tycker jag nog är de två förstnämnda. Och jag kommer komplettera med ett canon 70-200/2,8 när jag hittar ett till rätt pris. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
olika systemkameror
Tillbaka
Topp