Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oljiga spegellinser, tokigt repkänsliga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EElias" data-source="post: 835996" data-attributes="member: 63166"><p>okej. Jag tänkte det var mer spegellins du hade på gogglarna, du vet sån som du inte kan se igenom alls. Dom ska ju va anti scratch behandlade på nåt vis. Om bromsarna på en bil måste värmas upp så skulle det ju handla om bilen i sig. inte hur jag behandlar bilen. Det vi pratar om är ju hur vida det är butikens ansvar att du har använt din handske för att torka av dom med eller inte.....Håller du med? Om vi ska fortsätta med bilexempel..</p><p>om jag köper en bil och så blir den smutsig. så tänker jag att sandpapper är helt okej att ta bort smuts med. är det bilförsäljarens ansvar att min bil ser fördjävlig ut eller är det kanske biltillverkarens fel? Det var ju faktiskt ingen som sa det till mig. och man kan ju använda sandpapper för att ta bort smuts med. Kanske ett dumt exempel för att det är så självklart att man inte gör så. Men om du börjar tvätta av en bil med en svamp utan att skölja bort all sand/smuts på bilen så kommer du att repa lacken trots att du använde en mjuk svamp</p><p></p><p>du reklamerar ju ett produktionsfel....inte ens egna handhavandefel. hur tycker du att butiken är ansvarig? </p><p>butiken är en mellanhand mellan dig och dom som tillverkar dina goggles eller sin leverantör av goggles. Butiken måste få reklamationen godkänd av sin leverantör eller tillverkaren för att du ska få ersättning. Många gånger måste dom skicka iväg din produkt för att få en bedömning. Butiken har ju själva betalat för produkten. Och om du då står där och har råkat förstöra din produkt på grund av oförsiktighet, varför ska då en butik betala för ditt misstag. I detta fall har butiken kanske inte varit tillräckligt noga med att förklara för dig att man inte torkar goggles med sin vante. </p><p>Ett tips kan vara att kika på oakleys goggles om du vill ha tåliga linser. dom som inte är spegelglas då förstås. Dom är klassade som indurstriskydd och du kan skjuta hagelbössa på dom (på riktigt) med andra ord.. du kan köra in i grenar. Men dom ska också torkas av varsamt med rätt duk.</p><p>Hoppas du inte tycker jag har en otrevlig ton. det är inte meningen. Sånt är ju svårt att tolka i en text.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EElias, post: 835996, member: 63166"] okej. Jag tänkte det var mer spegellins du hade på gogglarna, du vet sån som du inte kan se igenom alls. Dom ska ju va anti scratch behandlade på nåt vis. Om bromsarna på en bil måste värmas upp så skulle det ju handla om bilen i sig. inte hur jag behandlar bilen. Det vi pratar om är ju hur vida det är butikens ansvar att du har använt din handske för att torka av dom med eller inte.....Håller du med? Om vi ska fortsätta med bilexempel.. om jag köper en bil och så blir den smutsig. så tänker jag att sandpapper är helt okej att ta bort smuts med. är det bilförsäljarens ansvar att min bil ser fördjävlig ut eller är det kanske biltillverkarens fel? Det var ju faktiskt ingen som sa det till mig. och man kan ju använda sandpapper för att ta bort smuts med. Kanske ett dumt exempel för att det är så självklart att man inte gör så. Men om du börjar tvätta av en bil med en svamp utan att skölja bort all sand/smuts på bilen så kommer du att repa lacken trots att du använde en mjuk svamp du reklamerar ju ett produktionsfel....inte ens egna handhavandefel. hur tycker du att butiken är ansvarig? butiken är en mellanhand mellan dig och dom som tillverkar dina goggles eller sin leverantör av goggles. Butiken måste få reklamationen godkänd av sin leverantör eller tillverkaren för att du ska få ersättning. Många gånger måste dom skicka iväg din produkt för att få en bedömning. Butiken har ju själva betalat för produkten. Och om du då står där och har råkat förstöra din produkt på grund av oförsiktighet, varför ska då en butik betala för ditt misstag. I detta fall har butiken kanske inte varit tillräckligt noga med att förklara för dig att man inte torkar goggles med sin vante. Ett tips kan vara att kika på oakleys goggles om du vill ha tåliga linser. dom som inte är spegelglas då förstås. Dom är klassade som indurstriskydd och du kan skjuta hagelbössa på dom (på riktigt) med andra ord.. du kan köra in i grenar. Men dom ska också torkas av varsamt med rätt duk. Hoppas du inte tycker jag har en otrevlig ton. det är inte meningen. Sånt är ju svårt att tolka i en text. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oljiga spegellinser, tokigt repkänsliga?
Tillbaka
Topp