Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oljiga spegellinser, tokigt repkänsliga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 836048" data-attributes="member: 80520"><p>För att ta slut på den här diskussionen (i alla fall på ett juridiskt plan, även om frågan fortfarande kan diskuteras ur en moralisk syn) så flikar jag in att det någonstans i konsumentköplagen står att man har rätt att häva köp om det har utelämnats information om varan som varit så pass avgörande att man inte hade köpt varan om man vetat det. Var den gränsen går är något godtycklig, men jag tror att det här fallet är ganska uppenbart att informationen om att linsen var så pass extremt repkänslig är en detalj som i allra högsta grad kan få en att säga tack och adjö till det paret goggles.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 836048, member: 80520"] För att ta slut på den här diskussionen (i alla fall på ett juridiskt plan, även om frågan fortfarande kan diskuteras ur en moralisk syn) så flikar jag in att det någonstans i konsumentköplagen står att man har rätt att häva köp om det har utelämnats information om varan som varit så pass avgörande att man inte hade köpt varan om man vetat det. Var den gränsen går är något godtycklig, men jag tror att det här fallet är ganska uppenbart att informationen om att linsen var så pass extremt repkänslig är en detalj som i allra högsta grad kan få en att säga tack och adjö till det paret goggles. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oljiga spegellinser, tokigt repkänsliga?
Tillbaka
Topp