Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oljiga spegellinser, tokigt repkänsliga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 878757" data-attributes="member: 1008"><p>Det är ett alternativ. Eller så gör man som jag skrev. Skakar av snön och låter fartvinden ta hand om vätskan som blir kvar. Men du har helt rätt, säger dom att en mörk spegellins funkar bra i sämre sikt så gör dom fel. Man ska ha en lins med mycket ljusgenomsläpp och gärna en kontrastfärg för sånna föhållanden.</p><p></p><p>Sen finns det en hel del spegellinser som är rätt ljusa, körde själv en hel del med Spy's kontrastspeglar i sämre sikt. Men då har jag också varit bra mycket mer försiktig med dessa linser när det väl blir blött. Under de 6-7 åren jag var sponsrad så var det 1-3 speglar som blev förstörda, då endast när jag klantat mig och gjort fel (blöta tygpåsar typ bomull är inte bra att ha dom i, syntetmaterial är mycket bättre).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 878757, member: 1008"] Det är ett alternativ. Eller så gör man som jag skrev. Skakar av snön och låter fartvinden ta hand om vätskan som blir kvar. Men du har helt rätt, säger dom att en mörk spegellins funkar bra i sämre sikt så gör dom fel. Man ska ha en lins med mycket ljusgenomsläpp och gärna en kontrastfärg för sånna föhållanden. Sen finns det en hel del spegellinser som är rätt ljusa, körde själv en hel del med Spy's kontrastspeglar i sämre sikt. Men då har jag också varit bra mycket mer försiktig med dessa linser när det väl blir blött. Under de 6-7 åren jag var sponsrad så var det 1-3 speglar som blev förstörda, då endast när jag klantat mig och gjort fel (blöta tygpåsar typ bomull är inte bra att ha dom i, syntetmaterial är mycket bättre). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oljiga spegellinser, tokigt repkänsliga?
Tillbaka
Topp