Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Olycka i Romme
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SkateBird" data-source="post: 67594" data-attributes="member: 39089"><p>I söndags 1/2-04 i Romme inträffade en "sista åkturen"-olycka. En snowboardåkare skadade ryggen. </p><p></p><p>Jag satt i samma buss och fick vänta några minuter extra på avgång för att någon skulle besluta om den skadade skulle hållas kvar på anläggningen och köras med ambulans eller om denne skulle sättas på bussen i >3 timmar!!! </p><p></p><p>Någon kvacksalvare tog beslutet att personen skulle åka buss. Det såg riktigt illa ut när personen försökte gå och sätta sej.</p><p></p><p>Hur fan dumt får det bli!!! Det är väl ingen tvekan om en vakuumsäck, ambulans och röntgen i sådana fall.</p><p></p><p>Hade det varit min kompis hade jag haft modet att fatta ett beslut i frågan, kanske borde jag ha gjort det nu oxå. Den skadade hade trots allt mer än fyra personer/kompisar med, varav en vuxen säger "Heja, heja XXXXX! du klarar det" när personen kämpar sig fram till sin stol.</p><p></p><p>Jag är ingen "alpin"-människa och känner tyvärr inte till vad som är brukligt(kodex) inom denna värld. Men hade det varit dykning så vet jag att man säger till så fort något är fel. Dessutom är man inte rädd för att delge varandra bistra sanningar om sig själv och andra. Allt för säkerhetens och sin egen tillförlitlighets skull.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SkateBird, post: 67594, member: 39089"] I söndags 1/2-04 i Romme inträffade en "sista åkturen"-olycka. En snowboardåkare skadade ryggen. Jag satt i samma buss och fick vänta några minuter extra på avgång för att någon skulle besluta om den skadade skulle hållas kvar på anläggningen och köras med ambulans eller om denne skulle sättas på bussen i >3 timmar!!! Någon kvacksalvare tog beslutet att personen skulle åka buss. Det såg riktigt illa ut när personen försökte gå och sätta sej. Hur fan dumt får det bli!!! Det är väl ingen tvekan om en vakuumsäck, ambulans och röntgen i sådana fall. Hade det varit min kompis hade jag haft modet att fatta ett beslut i frågan, kanske borde jag ha gjort det nu oxå. Den skadade hade trots allt mer än fyra personer/kompisar med, varav en vuxen säger "Heja, heja XXXXX! du klarar det" när personen kämpar sig fram till sin stol. Jag är ingen "alpin"-människa och känner tyvärr inte till vad som är brukligt(kodex) inom denna värld. Men hade det varit dykning så vet jag att man säger till så fort något är fel. Dessutom är man inte rädd för att delge varandra bistra sanningar om sig själv och andra. Allt för säkerhetens och sin egen tillförlitlighets skull. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Olycka i Romme
Tillbaka
Topp