Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Olycka i Romme
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PO_ljung" data-source="post: 67603" data-attributes="member: 31317"><p>Den som olyckas skall aldrig stå inför valet att fatta ett beslut om det är inte uppenbart att skadans omfattning inte är stor. Vad gällande en rygg skulle jag aldrig chansa, </p><p></p><p>(Musklerna kring ryggen sväller och blir stenhårda vilket är kroppens skydd. Vill det sig illa kan ryggen vara trasig med musklerna håller ihop ryggkotorna. När svullnaden släpper så kan det vara kaputt. Extrem fall men kan hända)</p><p></p><p>Den andre personen som såg smällen kan vara chockad och inte tänka logiskt och klart. Ansvaret är personalens. De skall finns kompetent personal som kan göra en korrekt bedömning finns inte det jamen fixa det! Aldrig chansa. Det är väl 15 minuter till sjukhus.</p><p></p><p>En polare knäckte benet på Tunatuttens parkering en vanlig vardag mitt på dan. Vi ringde ambulans och bad dom plocka upp killen. Svaret är lite märkligt:</p><p>- Har ni ingen bil så ni kan skjutsa honom?</p><p>- Ingen med bår blev svaret och ambulasen kom. </p><p>Kanske ett Tuna syndrom? Eller är det ett landsting är kris?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PO_ljung, post: 67603, member: 31317"] Den som olyckas skall aldrig stå inför valet att fatta ett beslut om det är inte uppenbart att skadans omfattning inte är stor. Vad gällande en rygg skulle jag aldrig chansa, (Musklerna kring ryggen sväller och blir stenhårda vilket är kroppens skydd. Vill det sig illa kan ryggen vara trasig med musklerna håller ihop ryggkotorna. När svullnaden släpper så kan det vara kaputt. Extrem fall men kan hända) Den andre personen som såg smällen kan vara chockad och inte tänka logiskt och klart. Ansvaret är personalens. De skall finns kompetent personal som kan göra en korrekt bedömning finns inte det jamen fixa det! Aldrig chansa. Det är väl 15 minuter till sjukhus. En polare knäckte benet på Tunatuttens parkering en vanlig vardag mitt på dan. Vi ringde ambulans och bad dom plocka upp killen. Svaret är lite märkligt: - Har ni ingen bil så ni kan skjutsa honom? - Ingen med bår blev svaret och ambulasen kom. Kanske ett Tuna syndrom? Eller är det ett landsting är kris? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Olycka i Romme
Tillbaka
Topp