Olyckat köp av lofotenbyxor med MatsN

matsked

Ny medlem
Hej,

Jag hittade ett par gröngula lofotenbrallor här på köp- och säljavdelningen. Det visades en standardinternetbild på byxorna och informationen kring var tunn. Av bilden framgick det tydligt att det hängseldelen fanns där. Det verkade juste, så affär blev det för 2000 kr ink postförskott.

När jag hämtat och betalt byxorna upptäcker jag att den avtagbara delen, maggördel och hängslen, saknas. Det var ju inte vad dealen var. Ett par lofotenbrallor har ju hängslen och det är en självklarhet att de följer med, dessutom när bild visas. Det är anledningen till att jag köpte dem, ett par byxor utan hängslen är jag nämligen inte intresserad av- Jag har kontaktat MatsN flertalet gånger här på forumet för att få honom att skicka resten av delen, men han är inte intresserad av att svara.

Kära snövänner, vad ska jag göra? Jag är student och är i trängande behov att både pengar och vettiga skidbyxor.

Hälsningar
Mattias

Eftersom du använde dig av postförskott borde väl rimligtvis posten kunna hjälpa dig att hitta personen i fråga? Annars är ju enda lösningen att gå till tingsrätten och stämma honom och kräva prisreduktion. Jag skulle dock satsa mer på att hitta honom via posten.

Först och främst finns det redan en tråd som avhandlar exakt det här.

Kolla även med Johan om han kan hjälpa dig få kontaktuppgifter till MatsN om du inte lyckas på annat håll.
Du säger att du har kontaktat honom flera gånger här på forumet, men hur lång tid har det hunnit gå? Det kan ju finnas en en logisk förklaring till varför han inte kunnat svara ännu, och det kan ju ha varit ett ärligt misstag att han glömde skicka med hängslena. Om hängslena var med på bild och inget annat avtalats så ska de ingå, så du har rätt till att få felet avhjälpt. Har du prövat några fler sätt att kontakta personen annat än här på freeride?

Självklart är det det jag hoppas på, att det är ett ärligt misstag och om fallet är så ber jag så mycket om ursäkt.

Dessvärre har jag noterat att han har loggat in på freeride flera gånger sedan i måndags då jag först påtalade problemet och borde således läst mina meddelanden. Och tyvärr har jag inte numret till honom.

Vet du vilken stad dom skickades från? Kör det och eniro så kanske du hittar nått?

Det är klart att det inte är ett misstag. Med största sannolikhet är det dn liten tjuv som har skadat/tappat bort delen och sålt den resterande delen av byxorna. Leta rätt på honom och polisanmäl för bedrägeri. Sedan så fryser vi ut jäveln tycker jag!

Senast ändrad:
Fortfarande inget svar och nu börjar jag inse att jag har blivit blåst. Kan inte annat än att avråda alla här på forumet att göra affärer med MatsN.

Om någon känner till vem personen är så skulle jag vara ytterst tacksam för all information. Hans mailadress är storfot.produktion@telia.com.

Han heter Mats Nyström , något jag fick fram genom att googla mailadressen du skickade. Mer tänker jag inte gräva då det känns som att det är utanför vad FR är till för. Hoppas allt löser sig!

Kasta upp infon du har på Flashback så ska du nog få tag i honom snart Hoppas det löser sig

jag googlade vidare och insåg att många bilder på försvarsmaktens hemsida / och dyl. / är tagna av en Mats Nyström. Adrenalinjunkie och skidåkare? Kanske.

http://www.sfoto.se/f/nyheter/fotosoldater
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-och-formagor/Forband/Hogkvarteret-HKV/Combat-Camera/Kontakt/

Är det inte samma skägg? kanske.
https://www.freeride.se/img/member/normal/43124.jpg

här med mindre skägg;
http://swecon-afghanistan.blogspot.com/2010/04/filmteam-i-afghanistan.html

Är det verkligen samma snubbe?

Allt detta grävande gör ju att man inser att felmarginalen är stor, det kan leda till fel person i slutändan.

Kontakta därför Johan som sagts eller Sverre och JonL och de andra som han har fotat.

Nu vet vi ju faktiskt inte vad som har hänt, eller varför. Därför anser jag att vi alla bör vara försiktiga med att hänga ut någon. Risken finns att fel person blir uthängd, och ännu kan inte "ärligt misstag och logisk förklaring"-teorin avskrivas.
Låt inte pöbelmentaliteten råda nu, utan avvakta lite först. Kan man inte hålla sig ifrån att leka Magnum P.I. så kan man delge Mattias sina fynd via andra kanaler än ett öppet forum.

Tillbaka
Topp