Olyckat köp av lofotenbyxor med MatsN

matsked

Ny medlem
Hej,

Jag hittade ett par gröngula lofotenbrallor här på köp- och säljavdelningen. Det visades en standardinternetbild på byxorna och informationen kring var tunn. Av bilden framgick det tydligt att det hängseldelen fanns där. Det verkade juste, så affär blev det för 2000 kr ink postförskott.

När jag hämtat och betalt byxorna upptäcker jag att den avtagbara delen, maggördel och hängslen, saknas. Det var ju inte vad dealen var. Ett par lofotenbrallor har ju hängslen och det är en självklarhet att de följer med, dessutom när bild visas. Det är anledningen till att jag köpte dem, ett par byxor utan hängslen är jag nämligen inte intresserad av- Jag har kontaktat MatsN flertalet gånger här på forumet för att få honom att skicka resten av delen, men han är inte intresserad av att svara.

Kära snövänner, vad ska jag göra? Jag är student och är i trängande behov att både pengar och vettiga skidbyxor.

Hälsningar
Mattias

Eftersom du använde dig av postförskott borde väl rimligtvis posten kunna hjälpa dig att hitta personen i fråga? Annars är ju enda lösningen att gå till tingsrätten och stämma honom och kräva prisreduktion. Jag skulle dock satsa mer på att hitta honom via posten.

Först och främst finns det redan en tråd som avhandlar exakt det här.

Kolla även med Johan om han kan hjälpa dig få kontaktuppgifter till MatsN om du inte lyckas på annat håll.
Du säger att du har kontaktat honom flera gånger här på forumet, men hur lång tid har det hunnit gå? Det kan ju finnas en en logisk förklaring till varför han inte kunnat svara ännu, och det kan ju ha varit ett ärligt misstag att han glömde skicka med hängslena. Om hängslena var med på bild och inget annat avtalats så ska de ingå, så du har rätt till att få felet avhjälpt. Har du prövat några fler sätt att kontakta personen annat än här på freeride?

Självklart är det det jag hoppas på, att det är ett ärligt misstag och om fallet är så ber jag så mycket om ursäkt.