Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
om du bara fick välja en skida..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jontew91" data-source="post: 1050030" data-attributes="member: 115040"><p>Student som man är så har jag klarat mig kanon på ett par senaste tre vintrarna (denna inräknad). Först Salomon Rocker 2 115, nu atomic automatic. Har kvar ett par gamla völkl GS World cup 188 (stenhårda och tunga), men måste erkänna att jag hellre åker runt på feta rockerskidor jämt. Raceskidorna är stendöda tills det blir brant och isigt och är det väl det så börjar kanterna ändå bli för dåliga vid det här laget för att jag ska kunna köra som förr. Dessutom är det ingen utmaning att carva runt på dem (förrutsatt fart då). Då är det roligare att utmana sig lite med ett par lekskidor som studsar på ojämnt underlag snarare än går rakt igenom alla ojämnheter. Eftersom min parkåkning ändå är begränsad till 360s och nån enstaka bakåt har jag inget behov för nåt annat.</p><p>Självklart monterat med turbindning, ie. Guardians/trackers.</p><p></p><p>Annat var det när man höll på o säsonga. Av nån märklig anledning (Hmm...) gick alltid mina lagg sönder under säsongen så då behövdes backup-par av den anledningen. Min första säsong hade jag tre par under säsongen, men när jag åkte hem fanns inga värda att ta med, men lika glad var jag för det för slapp betala för skidfodral på flyget och fick pengar tillbaka på försäkring. (Tacka gudarna för dsv-försäkringen. Min mest lönsamma investering någonsin.)</p><p></p><p>Andra gick jag också igenom tre par, fast där var ett par värda att ta med hem, dock med en ansenlig mängd silvertejp på bindningen. Kan dela bild på hur ett par såg ut efter ett lite för högt drop, när jag sitter vid datorn nästa gång. Detta var i backcountryn och sluta med ett 800 fallhöjdsmeter långt åk på en skida i 30 cm lössnö och sedan en timmes tur tillbaka till systemet med bara topshetet från bindningen och bakåt på ena foten. Det var tider det. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Måste dock erkänna att jag tvingat på min pappa ett par dynafit radical ft (krav för att han ska få tura med mej, så att han ska hålla tempot) där jag ska få välja lagg med baktanken att låna dem en del. Vi har nämligen samma pjäxstorlek och båda har technica cochise. Smidigt att byta med andra ord. Funderar på line opus eller Rocker 2 122, självklart beggat eller utförsäljningen fjolårslagg, om nu inte nya opus magnum, bent chetler eller bibby lockar för mycket. Edit: Blev rocker 2 122, 184 cm, ska bli spännande att prova.</p><p></p><p>Men måste erkänna att nya oakley-linserna triggar mig mer än nya lagg just nu. Så satans dyra bara och finns inte till tidernas bästa ram crowbar. Edit: Såg nu att de visst finns och heller inte är så fasligt dyra som jag trodde. Blir nog ett köp för att prova. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jontew91, post: 1050030, member: 115040"] Student som man är så har jag klarat mig kanon på ett par senaste tre vintrarna (denna inräknad). Först Salomon Rocker 2 115, nu atomic automatic. Har kvar ett par gamla völkl GS World cup 188 (stenhårda och tunga), men måste erkänna att jag hellre åker runt på feta rockerskidor jämt. Raceskidorna är stendöda tills det blir brant och isigt och är det väl det så börjar kanterna ändå bli för dåliga vid det här laget för att jag ska kunna köra som förr. Dessutom är det ingen utmaning att carva runt på dem (förrutsatt fart då). Då är det roligare att utmana sig lite med ett par lekskidor som studsar på ojämnt underlag snarare än går rakt igenom alla ojämnheter. Eftersom min parkåkning ändå är begränsad till 360s och nån enstaka bakåt har jag inget behov för nåt annat. Självklart monterat med turbindning, ie. Guardians/trackers. Annat var det när man höll på o säsonga. Av nån märklig anledning (Hmm...) gick alltid mina lagg sönder under säsongen så då behövdes backup-par av den anledningen. Min första säsong hade jag tre par under säsongen, men när jag åkte hem fanns inga värda att ta med, men lika glad var jag för det för slapp betala för skidfodral på flyget och fick pengar tillbaka på försäkring. (Tacka gudarna för dsv-försäkringen. Min mest lönsamma investering någonsin.) Andra gick jag också igenom tre par, fast där var ett par värda att ta med hem, dock med en ansenlig mängd silvertejp på bindningen. Kan dela bild på hur ett par såg ut efter ett lite för högt drop, när jag sitter vid datorn nästa gång. Detta var i backcountryn och sluta med ett 800 fallhöjdsmeter långt åk på en skida i 30 cm lössnö och sedan en timmes tur tillbaka till systemet med bara topshetet från bindningen och bakåt på ena foten. Det var tider det. ;) Måste dock erkänna att jag tvingat på min pappa ett par dynafit radical ft (krav för att han ska få tura med mej, så att han ska hålla tempot) där jag ska få välja lagg med baktanken att låna dem en del. Vi har nämligen samma pjäxstorlek och båda har technica cochise. Smidigt att byta med andra ord. Funderar på line opus eller Rocker 2 122, självklart beggat eller utförsäljningen fjolårslagg, om nu inte nya opus magnum, bent chetler eller bibby lockar för mycket. Edit: Blev rocker 2 122, 184 cm, ska bli spännande att prova. Men måste erkänna att nya oakley-linserna triggar mig mer än nya lagg just nu. Så satans dyra bara och finns inte till tidernas bästa ram crowbar. Edit: Såg nu att de visst finns och heller inte är så fasligt dyra som jag trodde. Blir nog ett köp för att prova. :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
om du bara fick välja en skida..
Tillbaka
Topp