Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
om du bara fick välja en skida..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1050032" data-attributes="member: 99032"><p>Jag väljer en aningen annorlunda approach till det delikata problemet. Istället för att hitta en utrustning som fixar allt plockar jag russinen ur kakan och begränsar användningsområdet istället. Väljer bort turandet till förmån för liftnära offpist med enstaka hajker till fots samt möjligheter till riktiga brännaråk i (förhoppningsvis långa) pister. Med bara ett par skidor skulle ekonomin kanske tillåta nåt helilyft här och där oxå... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Satsar därför på en rejäl alpinskida som fixar de flesta snöförhållandena. Midja runt 110, tip- och tailrocker, radie runt 25m. Många alternativ att välja på, Invictus, Cochise, Supernatural 108, Wrenegade 112, Q-lab o.s.v.. För att singla ut en så blir det SN 108 som blir mitt Jack-of-many-trades för detta tidsbegränsade uppdrag. Pivot/FKS håller KR 2:orna på plats, hudarna i ryggsäcken för nödfall. Ja va tusan, ett par Trekkers kan få hänga med också även om de sällan kommer att användas. </p><p></p><p>Men... hoppas ändå att jag skulle vakna och inse att det bara var en dålig dröm, för nåt sånt som en skida för alla uppdrag, det vore en riktigt grå tillvaro! :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1050032, member: 99032"] Jag väljer en aningen annorlunda approach till det delikata problemet. Istället för att hitta en utrustning som fixar allt plockar jag russinen ur kakan och begränsar användningsområdet istället. Väljer bort turandet till förmån för liftnära offpist med enstaka hajker till fots samt möjligheter till riktiga brännaråk i (förhoppningsvis långa) pister. Med bara ett par skidor skulle ekonomin kanske tillåta nåt helilyft här och där oxå... :) Satsar därför på en rejäl alpinskida som fixar de flesta snöförhållandena. Midja runt 110, tip- och tailrocker, radie runt 25m. Många alternativ att välja på, Invictus, Cochise, Supernatural 108, Wrenegade 112, Q-lab o.s.v.. För att singla ut en så blir det SN 108 som blir mitt Jack-of-many-trades för detta tidsbegränsade uppdrag. Pivot/FKS håller KR 2:orna på plats, hudarna i ryggsäcken för nödfall. Ja va tusan, ett par Trekkers kan få hänga med också även om de sällan kommer att användas. Men... hoppas ändå att jag skulle vakna och inse att det bara var en dålig dröm, för nåt sånt som en skida för alla uppdrag, det vore en riktigt grå tillvaro! :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
om du bara fick välja en skida..
Tillbaka
Topp