Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Om du var en skida, hur hade du varit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 1015160"><p>Jag är en gammal störtlopps-skida med minst 58 år på nacken, där allt man kan se på ovansida/sandwich e solk å bös - repor, snusk, rost å utnötta fabrikats-logos. Det enda man ser på stålkanten, om skidan ligger plan mot backen, är enbart rost å svart snusk. Men (!), under skidan döljer sig krafter av sällan skådat slag. Vi snackar belag preparerade av hemlighetsfulla & nyckfulla tyrolska ingenjörs-män, som när det begav sig tvingades preparera åt de mest framgångsrika bland nazisternas skid-maniacs. Vi talar stålkanter som fått sig en omgång hos Mio min Mios svärd-slipare. Jag är 243cm lång och styvare än metamorfa bergarter, alltså en sann sleeper utan dess like. </p><p></p><p>Varför? Ingen anar de bestialiska krafter och fart-resurser jag besitter. Ensam med min kapten forcerar vi berg. Nere på byn ryktas det om dofter av isländskt (svårt uttal) paraffin, vinande ljud och hastigt övergående snö-moln. Stolt & lugn ligger jag på toppar och blickar ut över vita snöfällt och ljuset från hytterna i dalgången. Med en angenäm frid ler jag och sätter fart mot den stora lyckan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 1015160"] Jag är en gammal störtlopps-skida med minst 58 år på nacken, där allt man kan se på ovansida/sandwich e solk å bös - repor, snusk, rost å utnötta fabrikats-logos. Det enda man ser på stålkanten, om skidan ligger plan mot backen, är enbart rost å svart snusk. Men (!), under skidan döljer sig krafter av sällan skådat slag. Vi snackar belag preparerade av hemlighetsfulla & nyckfulla tyrolska ingenjörs-män, som när det begav sig tvingades preparera åt de mest framgångsrika bland nazisternas skid-maniacs. Vi talar stålkanter som fått sig en omgång hos Mio min Mios svärd-slipare. Jag är 243cm lång och styvare än metamorfa bergarter, alltså en sann sleeper utan dess like. Varför? Ingen anar de bestialiska krafter och fart-resurser jag besitter. Ensam med min kapten forcerar vi berg. Nere på byn ryktas det om dofter av isländskt (svårt uttal) paraffin, vinande ljud och hastigt övergående snö-moln. Stolt & lugn ligger jag på toppar och blickar ut över vita snöfällt och ljuset från hytterna i dalgången. Med en angenäm frid ler jag och sätter fart mot den stora lyckan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Om du var en skida, hur hade du varit?
Tillbaka
Topp