Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Om nu inte Forward Press (förspänning) ser rätt ut då?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tommypeters" data-source="post: 1058790" data-attributes="member: 132453"><p>Nja... - nästan! :/</p><p></p><p>Flyttar fram ett hack.</p><p></p><p>Om jag justerar ut tåvingarna fullt utåt kan jag lirka in pjäxan i bindningen. När pjäxan sedan sitter där justerar jag in vingarna så att de precis ligger an mot pjäxan som de ska, pjäxans framdel ligger då precis an mot teflonbeläggningen i tåbindningen, som den ska.</p><p></p><p>Tar ur pjäxorna och försöker nu få i dem i bindningen igen. När tåvingarna nu tvingar pjäxan att hållas rakt i frambindningen finns inte längre någon "lirkmån" och pjäxan tar med 1-2mm emot ovanpå bakbindningen så den stängs när jag trycker till utan att pjäxan kommer i bindningen.</p><p></p><p>Det verkar alltså som om pjäxan är 1-2 mm för lång för att passa i nuvarande montering av bindningen med förspänningsindikatorn (metallfliken) inom gränserna. Om det då inte går att testa sig till om förspänningen i alla fall kan vara OK (eller är helt säkert att den inte är OK) så får jag säga till honom att hyra...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tommypeters, post: 1058790, member: 132453"] Nja... - nästan! :/ Flyttar fram ett hack. Om jag justerar ut tåvingarna fullt utåt kan jag lirka in pjäxan i bindningen. När pjäxan sedan sitter där justerar jag in vingarna så att de precis ligger an mot pjäxan som de ska, pjäxans framdel ligger då precis an mot teflonbeläggningen i tåbindningen, som den ska. Tar ur pjäxorna och försöker nu få i dem i bindningen igen. När tåvingarna nu tvingar pjäxan att hållas rakt i frambindningen finns inte längre någon "lirkmån" och pjäxan tar med 1-2mm emot ovanpå bakbindningen så den stängs när jag trycker till utan att pjäxan kommer i bindningen. Det verkar alltså som om pjäxan är 1-2 mm för lång för att passa i nuvarande montering av bindningen med förspänningsindikatorn (metallfliken) inom gränserna. Om det då inte går att testa sig till om förspänningen i alla fall kan vara OK (eller är helt säkert att den inte är OK) så får jag säga till honom att hyra... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Om nu inte Forward Press (förspänning) ser rätt ut då?
Tillbaka
Topp