Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Ömmande benhinnor...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FLVB" data-source="post: 80646" data-attributes="member: 30084"><p>Många som råkar ut för "benhinneproblem" bör se över vilket stöd man har i de skor, pjäxor etc mna får problemen i. Jag är ingen läkare men har haft liknande problem men kommit till rätta med dessa på ett enkelt sätt. Oavsett skotyp så är ett extra stöd att rekommendera. Ett fåtal klarar sig med ilägg men det optimala är att gjuta en sula så du får ett stöd för hela foten. Det som händer när du inte har detta är att fotvalvet pronerar in (sjunker in) varje gång du belastar foten. Du får då en vridning i underbenet, sida-innåt, som i förlängningen kan leda till att muskler fr a på framsida smalben blir irriterade och i förlängningen inflamerade. En formsula kostar runt 500kr (jag har Formthotics) och gör du ett par så flytta dessa mellan de skor du använder så du förebygger problem. Detta har fungerat för mig...</p><p>//FB</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FLVB, post: 80646, member: 30084"] Många som råkar ut för "benhinneproblem" bör se över vilket stöd man har i de skor, pjäxor etc mna får problemen i. Jag är ingen läkare men har haft liknande problem men kommit till rätta med dessa på ett enkelt sätt. Oavsett skotyp så är ett extra stöd att rekommendera. Ett fåtal klarar sig med ilägg men det optimala är att gjuta en sula så du får ett stöd för hela foten. Det som händer när du inte har detta är att fotvalvet pronerar in (sjunker in) varje gång du belastar foten. Du får då en vridning i underbenet, sida-innåt, som i förlängningen kan leda till att muskler fr a på framsida smalben blir irriterade och i förlängningen inflamerade. En formsula kostar runt 500kr (jag har Formthotics) och gör du ett par så flytta dessa mellan de skor du använder så du förebygger problem. Detta har fungerat för mig... //FB [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Ömmande benhinnor...
Tillbaka
Topp