Ommontering av Head Supershape

Lejonante

Medlem
Eftersom det finns sån oerhörd stor kunskap på denna site tänkte jag höra mig för vad ni anser om att montera om en Tyrolia bindning på ett par Head Supershape storslalomskidor.

Anledningen till ommontering är att de skall säljas av och de kommer bli bakmonterade eftersom man går från Strl 25,5 till 27,5 och det därför diffar på 2cm bakåt. Hur mycket kommer de att påverka åkningen.

Enklast är ju att flytta fram de främre fästet och plugga men Head har ju sk Liquid metalkärna i skidorna och skiljer sig det mellan andra kärnor på något sätt.

jag TROR inte att en ommontering ska spela så stor roll om du inte åker på värlscupnivå.

men har inte supershapen en platta?

Hej

Joo... jag håller med fullständigt men killen som skulle köpa var lite fundersam!

De stämmer... är platta på skidorna men jag är inte så hajj på skillnaden platta o mellan direktmonterat. Är det bara å lossa och flytta utan att borra om??

okaj! på plattan ska det nog vara färdiga hål så man slipper borra, är det iaf på mina. men man ska vara försiktigt sa nån till mig när jag montera mina är om man monterar om dom så kan man lätt dra sönder plastplattan.

nu är inte jag nån bindningsguru, detta är bara det jag fått höra. men tar man det lungt så ska det nog inte va några problem.

Tillbaka
Topp