Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ommontering av Head Supershape
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lejonante" data-source="post: 441295" data-attributes="member: 61985"><p>Eftersom det finns sån oerhörd stor kunskap på denna site tänkte jag höra mig för vad ni anser om att montera om en Tyrolia bindning på ett par Head Supershape storslalomskidor.</p><p></p><p>Anledningen till ommontering är att de skall säljas av och de kommer bli bakmonterade eftersom man går från Strl 25,5 till 27,5 och det därför diffar på 2cm bakåt. Hur mycket kommer de att påverka åkningen. </p><p></p><p>Enklast är ju att flytta fram de främre fästet och plugga men Head har ju sk Liquid metalkärna i skidorna och skiljer sig det mellan andra kärnor på något sätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lejonante, post: 441295, member: 61985"] Eftersom det finns sån oerhörd stor kunskap på denna site tänkte jag höra mig för vad ni anser om att montera om en Tyrolia bindning på ett par Head Supershape storslalomskidor. Anledningen till ommontering är att de skall säljas av och de kommer bli bakmonterade eftersom man går från Strl 25,5 till 27,5 och det därför diffar på 2cm bakåt. Hur mycket kommer de att påverka åkningen. Enklast är ju att flytta fram de främre fästet och plugga men Head har ju sk Liquid metalkärna i skidorna och skiljer sig det mellan andra kärnor på något sätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ommontering av Head Supershape
Tillbaka
Topp