Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Omöjligt att åka offpist med brädåkare eller......
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bouic" data-source="post: 110574" data-attributes="member: 35915"><p>Snöskor är det enda som gäller. Jag ser inte på vilket sätt bräda skulle vara jobbigare än skidor när man ska uppför. Spänner man fast den på ryggsäcken så är det ju lugnt att klättra.</p><p>Och att det skulle ta sån jäkla tid att knäppa på och av brädan känns sjukt överstressat. Vad är ett par minuter extra under ett par timmars topptur.</p><p></p><p>Visst att brädåkare aldrig kommer kunna ta sig lika snabbt uppför som skidor med stighudar ... men det är ju en avvägning man får göra. Vissa åker bräda för att det är skönare på väg ned, och då får man ev ett par åk mindre per dag - men personligen så har jag aldrig varit med om att jag känt mig stressad över att det tar så lång tid uppför. Att gå uppför är ju en del av njutningen.</p><p></p><p>Ett par korta twintips på ryggan kan vara en lösning, det har jag sett folk som har. </p><p></p><p>Men återigen ... att bindningarna skulle vara problemet låter mest som mesgnäll. Väg det mot tiden det tar att hitta en utlöst skida i puder. Hur stressad får man vara. Chilla lite nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bouic, post: 110574, member: 35915"] Snöskor är det enda som gäller. Jag ser inte på vilket sätt bräda skulle vara jobbigare än skidor när man ska uppför. Spänner man fast den på ryggsäcken så är det ju lugnt att klättra. Och att det skulle ta sån jäkla tid att knäppa på och av brädan känns sjukt överstressat. Vad är ett par minuter extra under ett par timmars topptur. Visst att brädåkare aldrig kommer kunna ta sig lika snabbt uppför som skidor med stighudar ... men det är ju en avvägning man får göra. Vissa åker bräda för att det är skönare på väg ned, och då får man ev ett par åk mindre per dag - men personligen så har jag aldrig varit med om att jag känt mig stressad över att det tar så lång tid uppför. Att gå uppför är ju en del av njutningen. Ett par korta twintips på ryggan kan vara en lösning, det har jag sett folk som har. Men återigen ... att bindningarna skulle vara problemet låter mest som mesgnäll. Väg det mot tiden det tar att hitta en utlöst skida i puder. Hur stressad får man vara. Chilla lite nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Omöjligt att åka offpist med brädåkare eller......
Tillbaka
Topp