Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Onda benhinnor, hjälp mig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="annna_H" data-source="post: 285357"><p>Av det jag lärt mej genom flera år av benhinneinflammation så ska man INTE massera benhinnorna ! Det nöter bara upp inflammationen! Men det gör benhinnorna gott genom att smörja in dom i liniment både före och efter åkning, men massera inte!</p><p></p><p>Stretcha är nog ändå den enklaste lösningen. Men stretcha både framsida och vaderna då. Efter all ansträngning som benen gör när vi går och åker skidor så behövs egentligen stretching av alla dess former. </p><p>Det bästa sättet att stretcha vaderna på är att ha hjälp av en person som håller i ditt ben i 90 graders vinkel med foten pekandes framåt, samtidigt som du slappnar av så mkt som möjligt i det benet. Personen som hjälper dig ska då vinkla din fot och dina tår mot dig. Vinkla sedan foten snett åt båda hållen så att du stretchar ut sidorna av vaderna också.</p><p>Stretcha sedan ut benhinnorna LÄTT genom att sitta på dina hälar och sedan luta dej bakåt. Men du ska dock inte stretcha just benhinnorna för mkt då inflammationen kan nötas upp mer.</p><p></p><p>Det som jag har varit med om då jag haft inflammation i benhinnorna var att jag fick träningsförbud i 2 veckor och fick göra dessa övningar under tiden, vilket hjälpte för mig.</p><p></p><p>Men förklaringarna kan vara lite svåra, men de är inte lätt när klockan är mkt ;P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="annna_H, post: 285357"] Av det jag lärt mej genom flera år av benhinneinflammation så ska man INTE massera benhinnorna ! Det nöter bara upp inflammationen! Men det gör benhinnorna gott genom att smörja in dom i liniment både före och efter åkning, men massera inte! Stretcha är nog ändå den enklaste lösningen. Men stretcha både framsida och vaderna då. Efter all ansträngning som benen gör när vi går och åker skidor så behövs egentligen stretching av alla dess former. Det bästa sättet att stretcha vaderna på är att ha hjälp av en person som håller i ditt ben i 90 graders vinkel med foten pekandes framåt, samtidigt som du slappnar av så mkt som möjligt i det benet. Personen som hjälper dig ska då vinkla din fot och dina tår mot dig. Vinkla sedan foten snett åt båda hållen så att du stretchar ut sidorna av vaderna också. Stretcha sedan ut benhinnorna LÄTT genom att sitta på dina hälar och sedan luta dej bakåt. Men du ska dock inte stretcha just benhinnorna för mkt då inflammationen kan nötas upp mer. Det som jag har varit med om då jag haft inflammation i benhinnorna var att jag fick träningsförbud i 2 veckor och fick göra dessa övningar under tiden, vilket hjälpte för mig. Men förklaringarna kan vara lite svåra, men de är inte lätt när klockan är mkt ;P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Onda benhinnor, hjälp mig
Tillbaka
Topp