Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Onda benhinnor, hjälp mig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KB" data-source="post: 295063" data-attributes="member: 15116"><p>Tips!</p><p></p><p>Jag har inte läst alla inlägg så om jag upprepar ngn så är det så, lev med det!</p><p></p><p>1. Formgjutna Sulor är A och O, det borde alla ha, även om man inte har problem.</p><p></p><p>2. En övning jag lärde mig av en polare som är friidrottare och har haft problem med benhinnorna är att...:</p><p></p><p>Leta upp en lite sluttande backe, inte för platt, gärna asfalt så du får bra grepp.</p><p>Gå upp och ner (OBS! ryggen uppåt annars blir det banan, framåt ner och sen backa upp) balanserandes på hälarna, dvs dra upp tårna mot ditt smalben. Försök även stå still på samma ställe, gör det för ont, rör på dig men fortsätt att "stå på hälarna".</p><p>Kör det i olika intervaller där du maxar ut dig så mkt du pallar, blir bättre efter ett tag.</p><p></p><p>Kanske inte hjälper nu om du redan har ont men att jobba på till nästa säsong så du slipper det helt då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KB, post: 295063, member: 15116"] Tips! Jag har inte läst alla inlägg så om jag upprepar ngn så är det så, lev med det! 1. Formgjutna Sulor är A och O, det borde alla ha, även om man inte har problem. 2. En övning jag lärde mig av en polare som är friidrottare och har haft problem med benhinnorna är att...: Leta upp en lite sluttande backe, inte för platt, gärna asfalt så du får bra grepp. Gå upp och ner (OBS! ryggen uppåt annars blir det banan, framåt ner och sen backa upp) balanserandes på hälarna, dvs dra upp tårna mot ditt smalben. Försök även stå still på samma ställe, gör det för ont, rör på dig men fortsätt att "stå på hälarna". Kör det i olika intervaller där du maxar ut dig så mkt du pallar, blir bättre efter ett tag. Kanske inte hjälper nu om du redan har ont men att jobba på till nästa säsong så du slipper det helt då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Onda benhinnor, hjälp mig
Tillbaka
Topp