Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Onda benhinnor, hjälp mig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Edog" data-source="post: 61727" data-attributes="member: 29513"><p>Hallo!</p><p>Før mig var det flera olika saker som hjelpt mig att bli kvitt problemen.</p><p></p><p>* Riktig teknik. Vem som helst får problem i underbenen om man har fel teknik. Tenk på att aldrig bryta i støveln, rikta krafterna rett ned i skidan. Landa hopp mitt i støveln. Typiskt er att många åker med øverddriven bakvikt, legg heldre trycket på helarna och bøj mer i kneleden istellet.</p><p></p><p>* Trening. Om underbenet er starkt minskar man risken før å få problem.</p><p></p><p>* Rett støvlar, jag skaffade Kneissel Flexon som har en skonande løsning på flexen. Genom att støveln er øppen framåt och flexen bestems endast av tungan blir flexkurvan smoothare. På traditionella støvlar endras flexen drastiskt nar skalen treffer varandra. Tenk ochså på støvelns vinklar, både framåt och till sidan.</p><p></p><p>* Uppvarmning. Se till att vara uppvarmd infør varje åk och frys inte om føtterna.</p><p></p><p>* Formgjuten innerstøvel. Alla førstår att det i vart fall inte kan bli semre av det.</p><p></p><p>* Formgjuten sula. Om foten står riktigt minskas spenningar i underbenet.</p><p></p><p>Om du følger alla dessa råd bør du bli kvitt problemen. Jag har inte haft en ont dag sedan jag fick bukt med det. Prata med andra som åker mycket, racerfolk och andra, de har ofta bra tips. E-dog</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Edog, post: 61727, member: 29513"] Hallo! Før mig var det flera olika saker som hjelpt mig att bli kvitt problemen. * Riktig teknik. Vem som helst får problem i underbenen om man har fel teknik. Tenk på att aldrig bryta i støveln, rikta krafterna rett ned i skidan. Landa hopp mitt i støveln. Typiskt er att många åker med øverddriven bakvikt, legg heldre trycket på helarna och bøj mer i kneleden istellet. * Trening. Om underbenet er starkt minskar man risken før å få problem. * Rett støvlar, jag skaffade Kneissel Flexon som har en skonande løsning på flexen. Genom att støveln er øppen framåt och flexen bestems endast av tungan blir flexkurvan smoothare. På traditionella støvlar endras flexen drastiskt nar skalen treffer varandra. Tenk ochså på støvelns vinklar, både framåt och till sidan. * Uppvarmning. Se till att vara uppvarmd infør varje åk och frys inte om føtterna. * Formgjuten innerstøvel. Alla førstår att det i vart fall inte kan bli semre av det. * Formgjuten sula. Om foten står riktigt minskas spenningar i underbenet. Om du følger alla dessa råd bør du bli kvitt problemen. Jag har inte haft en ont dag sedan jag fick bukt med det. Prata med andra som åker mycket, racerfolk och andra, de har ofta bra tips. E-dog [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Onda benhinnor, hjälp mig
Tillbaka
Topp