Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
One leg shorter than the other. Upphöjning av bindning på en skida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rombo" data-source="post: 111621" data-attributes="member: 15778"><p>Som en del förstod ganska så snabbt är att jag inte vill byta alpin inriktning för att ett ben är lite längre än det andra. De som undrar om det märks när man kör slalom så kan man förklara det ganska så enkelt: Vid högersväng så hamnar tyngden mer på bergskidan, än på dalskidan. Alla som har sett Snowroller vet vilken viktig roll dalskidan har på korrekt utförsåkning.</p><p>Jag har redan en sådan ilägg i skor, fast det fattas ändå en bit för att det skall bli bra. Uppbyggnad inuti pjäxorna vill jag inte göra för att jag vill ha dem orörda.</p><p>Den här idéen som jag har med skärbrädan är att skära ut så att det passa precis under bindningen och köra genomgående skruv på det. Inga gängor i självaste skärbrädan alltså.</p><p></p><p>Är tacksam för fler tips, och om det gäller ställen på affärer så känns Svea rike litet mer prioriterat än exotiska ställen som t.ex. de Franska alperna.</p><p></p><p>MVH Erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rombo, post: 111621, member: 15778"] Som en del förstod ganska så snabbt är att jag inte vill byta alpin inriktning för att ett ben är lite längre än det andra. De som undrar om det märks när man kör slalom så kan man förklara det ganska så enkelt: Vid högersväng så hamnar tyngden mer på bergskidan, än på dalskidan. Alla som har sett Snowroller vet vilken viktig roll dalskidan har på korrekt utförsåkning. Jag har redan en sådan ilägg i skor, fast det fattas ändå en bit för att det skall bli bra. Uppbyggnad inuti pjäxorna vill jag inte göra för att jag vill ha dem orörda. Den här idéen som jag har med skärbrädan är att skära ut så att det passa precis under bindningen och köra genomgående skruv på det. Inga gängor i självaste skärbrädan alltså. Är tacksam för fler tips, och om det gäller ställen på affärer så känns Svea rike litet mer prioriterat än exotiska ställen som t.ex. de Franska alperna. MVH Erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
One leg shorter than the other. Upphöjning av bindning på en skida.
Tillbaka
Topp