Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
One quiver-offpistskida med camber + tiprocker
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 858483" data-attributes="member: 44806"><p>SkiLogik Howitzer.</p><p>Den går som ett expresståg i pisten, går att carva med som en storslalomskida om du vill det och något av det mest fartstabila jag åkt på. Tiprockern är ganska måttlig men tillräcklig. Du behöver inte alls upp mot 30m svängradie. Skidan är förhållandevis lätt och styv tack vara trä/kolfiber-kombo. Det gör den aningen trist i långsam åkning, men det är väl inte det du är ute efter? Jag vet att du skriver att du vill ha en över 190 lång skida, men med en måttlig tiprocker så har du ganska lång snökontaktyta vilket ju är mer intressant ur stabilitetssynpunkt.</p><p>Bomb Squad har samma kurva, men lite mer rocker fram och är 122 bred. 188 lång. Funkar också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 858483, member: 44806"] SkiLogik Howitzer. Den går som ett expresståg i pisten, går att carva med som en storslalomskida om du vill det och något av det mest fartstabila jag åkt på. Tiprockern är ganska måttlig men tillräcklig. Du behöver inte alls upp mot 30m svängradie. Skidan är förhållandevis lätt och styv tack vara trä/kolfiber-kombo. Det gör den aningen trist i långsam åkning, men det är väl inte det du är ute efter? Jag vet att du skriver att du vill ha en över 190 lång skida, men med en måttlig tiprocker så har du ganska lång snökontaktyta vilket ju är mer intressant ur stabilitetssynpunkt. Bomb Squad har samma kurva, men lite mer rocker fram och är 122 bred. 188 lång. Funkar också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
One quiver-offpistskida med camber + tiprocker
Tillbaka
Topp