Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oneski.com
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1254752" data-attributes="member: 34110"><p>#historielektion:</p><p></p><p>I början på 80talet när den enda snowboard folk sett på skidfilm var Winterstick'en i Apocalypse Snow, och entusiaster försökte lösa Winterstickens olämplighet i hård snö, metall-fenan gjorde det ju nästan omöjligt, så byggdes det en liknande grunka.</p><p></p><p>Den var något högre och hade en mekanisk konstruktion under brädan/plattan som översatte "brädans" lutning till kantning av bägge skidorna samtidigt, dvs man fick två stålkanter i backen samtidigt</p><p>till skillnad från oneski (om jag förstått den kackiga websajten rätt).</p><p></p><p>Kombinationen stora plast-fotstroppar, glasfiber-"bräda", mekanisk-miffo-konstruktion och två korta skidor gick faktiskt att hyra på ett fåtal ställen i den svenska fjällvärlden men försvann nästan fortare än den dykt upp.</p><p></p><p>Notera att detta var innan "timglasskidor" så förstår ni vidden av begränsningarna för helheten, av mackapären som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på eller hittar bilder av.</p><p>I samma ögonblick som "burton-brädan" dök upp så såg man aldrig till dom där igen.</p><p>Nästan synd. :D</p><p></p><p>Oneski blir ju bara en sämre Skwal imho:</p><p>[URL unfurl="true"]https://en.wikipedia.org/wiki/Skwal[/URL]</p><p></p><p>#snö</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1254752, member: 34110"] #historielektion: I början på 80talet när den enda snowboard folk sett på skidfilm var Winterstick'en i Apocalypse Snow, och entusiaster försökte lösa Winterstickens olämplighet i hård snö, metall-fenan gjorde det ju nästan omöjligt, så byggdes det en liknande grunka. Den var något högre och hade en mekanisk konstruktion under brädan/plattan som översatte "brädans" lutning till kantning av bägge skidorna samtidigt, dvs man fick två stålkanter i backen samtidigt till skillnad från oneski (om jag förstått den kackiga websajten rätt). Kombinationen stora plast-fotstroppar, glasfiber-"bräda", mekanisk-miffo-konstruktion och två korta skidor gick faktiskt att hyra på ett fåtal ställen i den svenska fjällvärlden men försvann nästan fortare än den dykt upp. Notera att detta var innan "timglasskidor" så förstår ni vidden av begränsningarna för helheten, av mackapären som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på eller hittar bilder av. I samma ögonblick som "burton-brädan" dök upp så såg man aldrig till dom där igen. Nästan synd. :D Oneski blir ju bara en sämre Skwal imho: [URL unfurl="true"]https://en.wikipedia.org/wiki/Skwal[/URL] #snö [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oneski.com
Tillbaka
Topp