Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Önskar hjälp med monterinspunkt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1083774" data-attributes="member: 12152"><p>Utgångspunkten är naturligtvis 0. Har du ingen aning om vilken balans du söker är det minst chansning att sätta den där. Har du valt en aning långa skidor för din vikt/längd kan du gå fram 1-2cm för att få skidan att kännas lite smidigare. Bak ska du inte gå med tanke på din begränsade storlek, om du nu inte har köpt nåt riktigt kort vill säga. Och Atomic brukar på den där typen av skidor markera relativt långt bak. </p><p></p><p>Jag personligen gillar oftast att stå lite längre fram än rekommenderad montering, så jag hade satt den på +2. Backland har jag inte testat, men Automatic (väldigt snarlik geometri) tycker jag går bättre om man flyttar fram en aning. Men det är en fråga om tycke och smak snarare än rätt eller fel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1083774, member: 12152"] Utgångspunkten är naturligtvis 0. Har du ingen aning om vilken balans du söker är det minst chansning att sätta den där. Har du valt en aning långa skidor för din vikt/längd kan du gå fram 1-2cm för att få skidan att kännas lite smidigare. Bak ska du inte gå med tanke på din begränsade storlek, om du nu inte har köpt nåt riktigt kort vill säga. Och Atomic brukar på den där typen av skidor markera relativt långt bak. Jag personligen gillar oftast att stå lite längre fram än rekommenderad montering, så jag hade satt den på +2. Backland har jag inte testat, men Automatic (väldigt snarlik geometri) tycker jag går bättre om man flyttar fram en aning. Men det är en fråga om tycke och smak snarare än rätt eller fel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Önskar hjälp med monterinspunkt
Tillbaka
Topp