Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ont av pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 1052770" data-attributes="member: 12630"><p>Pjåxor ska sitta tight. Nya pjäxor jävligt tight. Man ska dock inte ha domningar eller specifika punkter som klämmer eller skapar irritation. Det är väldigt viktigt att man valt, eller fått hjälp av en duktig pjäxgubbe att välja, en pjäxa som passar så bra till din fot som det bara går. Därefter krävs i många fall viss anpassning av pjäxan för att det hela ska funka. Ett minimum för den någorlunda engagerade skidåkaren brukar vara formgjuten sula och "bakning" av innerskon.</p><p></p><p>Prio ett brukar vara att kolla att man har rätt storlek, väldigt många har för stor pjäxa, vilket gör att det spänns åt som fan för att sitta fast och då får man dålig cirkulation, domningar och en jobbig dag i backen.</p><p></p><p>Hur länge har du haft dom ochvar köpte du dom?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 1052770, member: 12630"] Pjåxor ska sitta tight. Nya pjäxor jävligt tight. Man ska dock inte ha domningar eller specifika punkter som klämmer eller skapar irritation. Det är väldigt viktigt att man valt, eller fått hjälp av en duktig pjäxgubbe att välja, en pjäxa som passar så bra till din fot som det bara går. Därefter krävs i många fall viss anpassning av pjäxan för att det hela ska funka. Ett minimum för den någorlunda engagerade skidåkaren brukar vara formgjuten sula och "bakning" av innerskon. Prio ett brukar vara att kolla att man har rätt storlek, väldigt många har för stor pjäxa, vilket gör att det spänns åt som fan för att sitta fast och då får man dålig cirkulation, domningar och en jobbig dag i backen. Hur länge har du haft dom ochvar köpte du dom? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ont av pjäxor
Tillbaka
Topp