Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ont i benhinnor = Nya pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 840229" data-attributes="member: 32948"><p>SÖK i forumet! Finns 100 trådar om det här. </p><p></p><p>Prova tredelspjäxa, booster strap, ev mjukare flex, se till att ha jämn avlastning för skenbenet hela vägen, skaffa silikoninlägg direkt på benet (epitact nånting heter det, typ), träna fotleder (balansövningar) och träna vadens framsida (tålyft med gummiband). </p><p>Finns vissa som hävdar att man ska lossa lite på spännena så pjäxan sitter lösare - vilket är en åtgärd som förvärrar problemet. En pjäxa med rätt passform ska sitta fixerat på foten. </p><p>Ha bara en tunn skidstrumpa för smalbenet, inga underställ ner i pjäxan. </p><p></p><p>Ovanstående har funkat fint för mig. Raka benen och tigerbalsam ger jag inte mycket för, det lindrar en smula kanske men löser inte problemet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 840229, member: 32948"] SÖK i forumet! Finns 100 trådar om det här. Prova tredelspjäxa, booster strap, ev mjukare flex, se till att ha jämn avlastning för skenbenet hela vägen, skaffa silikoninlägg direkt på benet (epitact nånting heter det, typ), träna fotleder (balansövningar) och träna vadens framsida (tålyft med gummiband). Finns vissa som hävdar att man ska lossa lite på spännena så pjäxan sitter lösare - vilket är en åtgärd som förvärrar problemet. En pjäxa med rätt passform ska sitta fixerat på foten. Ha bara en tunn skidstrumpa för smalbenet, inga underställ ner i pjäxan. Ovanstående har funkat fint för mig. Raka benen och tigerbalsam ger jag inte mycket för, det lindrar en smula kanske men löser inte problemet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ont i benhinnor = Nya pjäxor?
Tillbaka
Topp