Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ont i fötterna! Hur öka blodcirkulationen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 1026430" data-attributes="member: 12483"><p>Det verkar vara mer av muskulär natur det du beskriver. Du har uppenbarligen pjuck anpassade till dina fötter, inklusive formade fotbäddar (sulor). Någon nämnde att dom formade sulorna kan vara "för mycket" formade, d v s att du får överdrivet tyck mot hålfoten och kanske även fotvalvet. Jag har haft formade sulor av några olika fabrikat. Ett av paren blev aldrig riktigt bra. Tyckte mig just ha det problemet, att trycket på hålfoten gjorde att man fick ont. En sak att prova kan vara att sätta in originalsulorna och prova.</p><p> </p><p>För stora pjuck kan också medföra att man spänner fötterna i onödan, spänner tårna nedåt när man åker t ex. Försök slapppna av i fötterna, låt skenbenet ta lasten/ trycket mot plösen, kämpa inte emot med fotens/underbenets muskler. </p><p></p><p>Formgjutna innerskor blir bra för de allra flesta, men det kostar! Jag gör prescis som du, knäpper upp spännena mellan åken, försöker röra på foten i pjäxan, i a f i början på åkdagen. Senare på dagen tycks fötterna "sätta" sig eller vänja sig. Toppbandet släpper jag däremot aldrig på (för krångligt!).</p><p></p><p>Men jag kanske bara slår in redan öppna dörrar för dig...</p><p>Naparapatspåret?</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 1026430, member: 12483"] Det verkar vara mer av muskulär natur det du beskriver. Du har uppenbarligen pjuck anpassade till dina fötter, inklusive formade fotbäddar (sulor). Någon nämnde att dom formade sulorna kan vara "för mycket" formade, d v s att du får överdrivet tyck mot hålfoten och kanske även fotvalvet. Jag har haft formade sulor av några olika fabrikat. Ett av paren blev aldrig riktigt bra. Tyckte mig just ha det problemet, att trycket på hålfoten gjorde att man fick ont. En sak att prova kan vara att sätta in originalsulorna och prova. För stora pjuck kan också medföra att man spänner fötterna i onödan, spänner tårna nedåt när man åker t ex. Försök slapppna av i fötterna, låt skenbenet ta lasten/ trycket mot plösen, kämpa inte emot med fotens/underbenets muskler. Formgjutna innerskor blir bra för de allra flesta, men det kostar! Jag gör prescis som du, knäpper upp spännena mellan åken, försöker röra på foten i pjäxan, i a f i början på åkdagen. Senare på dagen tycks fötterna "sätta" sig eller vänja sig. Toppbandet släpper jag däremot aldrig på (för krångligt!). Men jag kanske bara slår in redan öppna dörrar för dig... Naparapatspåret? /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ont i fötterna! Hur öka blodcirkulationen?
Tillbaka
Topp