Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ont i fötterna! Hur öka blodcirkulationen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sparksykkel" data-source="post: 1026568"><p>Upplevde samma sak, jag har generellt lägre cirkulation i fötterna och fryser ofta. Hade problem i början med pjäxor och smärta. Är det riktigt låga minusgrader -20 och ned så blir fötterna kalla oavsett nästan. MEN, jag gjorde som la_grave och använder enkla vanliga strumpor och är väldigt noggrann när jag stoppar i fötterna i pjäxorna så att inte strumpa eller underställ har krullat sig och ligger i kläm eller ligger i veck. Väldigt liten justering gör stor skillnad. Motorvägen för blodtransporten ligger på insidan av benet och det är inte mycket som ska till när du spänner åt för att strypa och minska det.</p><p></p><p>Angående cirkulationen i fötterna så är det inget annat än träning som gäller, alla möjliga övningar för fötterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sparksykkel, post: 1026568"] Upplevde samma sak, jag har generellt lägre cirkulation i fötterna och fryser ofta. Hade problem i början med pjäxor och smärta. Är det riktigt låga minusgrader -20 och ned så blir fötterna kalla oavsett nästan. MEN, jag gjorde som la_grave och använder enkla vanliga strumpor och är väldigt noggrann när jag stoppar i fötterna i pjäxorna så att inte strumpa eller underställ har krullat sig och ligger i kläm eller ligger i veck. Väldigt liten justering gör stor skillnad. Motorvägen för blodtransporten ligger på insidan av benet och det är inte mycket som ska till när du spänner åt för att strypa och minska det. Angående cirkulationen i fötterna så är det inget annat än träning som gäller, alla möjliga övningar för fötterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ont i fötterna! Hur öka blodcirkulationen?
Tillbaka
Topp