Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ont i fötterna pga för mjuka pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidkalle" data-source="post: 1293869" data-attributes="member: 189307"><p>Nej självklart måste jag köpa ett par styvare pjäxor. Och visst alla pjäxor flexar i foten också men inte bara i foten och inte så här mycket. Blev pålurade dessa med löftet om att en formsprutad innersko skulle göra pjäxan mycket styvare. Var ganska massiv propaganda från säljaren. Ville bara få det bekräftat att 90 är väldigt mjukt för en vuxen man och framförallt att man faktiskt KAN få ont i fötterna av för mjuka pjäxor. Svårt det där med att avgöra hur duktig man är. För mig varierar det väldigt mellan sässongerna beroende på hur mycket jag åker. Jag kanske inte är bra men jag FÖRSÖKER i alla fall att sätta tryck och få böj. Åker 100% pist på carvingsidor. Funderar på att skicka efter ett par 130 flex där det går att minska med 10-20 och börja där. Detta för att slippa diskussioner med butikspersonalen. Har inte så många butiker här i Gbg att välja på ändå.</p><p></p><p>Edit: Någon kanske undrar varför jag inte går tillbaka till mina gamla. De var mer är antika redan när jag bytte. Och då menar jag riktigt riktigt antika. Hur länge håller plasten egentligen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidkalle, post: 1293869, member: 189307"] Nej självklart måste jag köpa ett par styvare pjäxor. Och visst alla pjäxor flexar i foten också men inte bara i foten och inte så här mycket. Blev pålurade dessa med löftet om att en formsprutad innersko skulle göra pjäxan mycket styvare. Var ganska massiv propaganda från säljaren. Ville bara få det bekräftat att 90 är väldigt mjukt för en vuxen man och framförallt att man faktiskt KAN få ont i fötterna av för mjuka pjäxor. Svårt det där med att avgöra hur duktig man är. För mig varierar det väldigt mellan sässongerna beroende på hur mycket jag åker. Jag kanske inte är bra men jag FÖRSÖKER i alla fall att sätta tryck och få böj. Åker 100% pist på carvingsidor. Funderar på att skicka efter ett par 130 flex där det går att minska med 10-20 och börja där. Detta för att slippa diskussioner med butikspersonalen. Har inte så många butiker här i Gbg att välja på ändå. Edit: Någon kanske undrar varför jag inte går tillbaka till mina gamla. De var mer är antika redan när jag bytte. Och då menar jag riktigt riktigt antika. Hur länge håller plasten egentligen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ont i fötterna pga för mjuka pjäxor
Tillbaka
Topp