Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ont i fötterna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusRehn" data-source="post: 944393" data-attributes="member: 66576"><p>Tyvärr är det så att man oftast måste gå igenom några olika märken och modeller på boots innan man hittar det som passar bäst för ens fot. Fötter ser olika ut och även olika tillverkare har olika form på bootsen.</p><p>Men en gjuten sula rekommenderar jag. Det går att göra i de flesta bra sportshoppar på anläggningar.</p><p>Den gjutna sulan gör att din fot inte sjunker ihop under tryck och skon kommer alltså sitta "mer naturligt" runt foten istället för att trycka ut foten till en pannkaka.</p><p>För övrigt funkar gjutna sulor bättre som stötdämpare än till exempel mjuka gelesulor. Detta eftersom de är hårda och fördelar trycket över hela foten istället för att koncentrera det till hälen.</p><p></p><p>Ett par gjutna sulor är lätt värda sina pengar och man kan ha kvar dem i flera säsonger. Mina är inne på sin femte säsong och då åker jag 100 dagar per år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusRehn, post: 944393, member: 66576"] Tyvärr är det så att man oftast måste gå igenom några olika märken och modeller på boots innan man hittar det som passar bäst för ens fot. Fötter ser olika ut och även olika tillverkare har olika form på bootsen. Men en gjuten sula rekommenderar jag. Det går att göra i de flesta bra sportshoppar på anläggningar. Den gjutna sulan gör att din fot inte sjunker ihop under tryck och skon kommer alltså sitta "mer naturligt" runt foten istället för att trycka ut foten till en pannkaka. För övrigt funkar gjutna sulor bättre som stötdämpare än till exempel mjuka gelesulor. Detta eftersom de är hårda och fördelar trycket över hela foten istället för att koncentrera det till hälen. Ett par gjutna sulor är lätt värda sina pengar och man kan ha kvar dem i flera säsonger. Mina är inne på sin femte säsong och då åker jag 100 dagar per år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ont i fötterna
Tillbaka
Topp