Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ont i knäna när jag åker
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bighead_films" data-source="post: 610186" data-attributes="member: 58024"><p>tjenare hur brett står du med den stancen? kör med samma vinkel på bindningarna men när jag stod för brett som jag gjorde förut så fick jag ont i knäna</p><p></p><p>mycket med stance och så på snowboardbindningar är att man får prova sig fram en hel massa för att hitta ett bra system som passar en själv sen om då kör stort i hopp och landar tungt och sånt så är det klart det också sliter på knäna</p><p></p><p>har kört mycket träning på ben rygg och bål när jag var riktigt aktiv (nått år sen nu) och då körde jag med benböj och stod då med benen jämt med axlarna i bredd ryggen körde jag rygglyft med en tyngd ovanför nacken som man håller i med händerna och bålen sit ups i vinkel och med en tyngd hållandes på bröst korgen för det är så att hoppar man mycket och så då är det viktigt med en bra rygg och bål för att orka stå viktigt när man börjar träna om man inte gjort styrketräning förut är att börja smått utan tyngder för att sen succesivt öka</p><p></p><p>hoppas det ger nån hjälp</p><p>//matte</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bighead_films, post: 610186, member: 58024"] tjenare hur brett står du med den stancen? kör med samma vinkel på bindningarna men när jag stod för brett som jag gjorde förut så fick jag ont i knäna mycket med stance och så på snowboardbindningar är att man får prova sig fram en hel massa för att hitta ett bra system som passar en själv sen om då kör stort i hopp och landar tungt och sånt så är det klart det också sliter på knäna har kört mycket träning på ben rygg och bål när jag var riktigt aktiv (nått år sen nu) och då körde jag med benböj och stod då med benen jämt med axlarna i bredd ryggen körde jag rygglyft med en tyngd ovanför nacken som man håller i med händerna och bålen sit ups i vinkel och med en tyngd hållandes på bröst korgen för det är så att hoppar man mycket och så då är det viktigt med en bra rygg och bål för att orka stå viktigt när man börjar träna om man inte gjort styrketräning förut är att börja smått utan tyngder för att sen succesivt öka hoppas det ger nån hjälp //matte [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ont i knäna när jag åker
Tillbaka
Topp