Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Ont i ryggen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke-A" data-source="post: 853205" data-attributes="member: 118199"><p>Tja, helt omöjligt att gissa vad som har hänt, så det är bra att du ska till läkaren.</p><p></p><p>När jag var 12 så fick jag prognosen <a href="http://www.davidaston.se/spondylolisthes.htm" target="_blank">Kotförskjutning</a> av en läkare, och det var rätt deppigt för enligt han var iprincip mitt liv som aktiv över. Som tur är finns det kiropraktorer och sjukgymnaster som är duktiga på ryggen och behandlingar som gör att man i de flesta fallen kan leva ett aktivt liv.</p><p></p><p>Så mitt tips är att du går till läkaren och låter dom fastställa vad som är problemet, sen ser du till att hitta en sjukgymnast eller kiropraktor som har referenser när det gäller ditt eventuella problem och låter den personen ge dig träningstipps, visar hur man kan självhjälpa sig osv. </p><p></p><p>Min skada uppkom under en slalomträning efter en allvarlig klotning och det var någon på skidförbundet som tipsade om den kiropraktorn som jag gick till. På den tiden var kiropraktorer ansedda som häxdoktorer, men idag är det t.o.m. så att läkare kan remitera till dom.</p><p></p><p>Hoppas att det inte är något allvarligt med dig, men du ska se att det löser sig, jag kunde iaf fortsätta tävla i många år efter min ryggskada. </p><p></p><p>//micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke-A, post: 853205, member: 118199"] Tja, helt omöjligt att gissa vad som har hänt, så det är bra att du ska till läkaren. När jag var 12 så fick jag prognosen [url=http://www.davidaston.se/spondylolisthes.htm]Kotförskjutning[/url] av en läkare, och det var rätt deppigt för enligt han var iprincip mitt liv som aktiv över. Som tur är finns det kiropraktorer och sjukgymnaster som är duktiga på ryggen och behandlingar som gör att man i de flesta fallen kan leva ett aktivt liv. Så mitt tips är att du går till läkaren och låter dom fastställa vad som är problemet, sen ser du till att hitta en sjukgymnast eller kiropraktor som har referenser när det gäller ditt eventuella problem och låter den personen ge dig träningstipps, visar hur man kan självhjälpa sig osv. Min skada uppkom under en slalomträning efter en allvarlig klotning och det var någon på skidförbundet som tipsade om den kiropraktorn som jag gick till. På den tiden var kiropraktorer ansedda som häxdoktorer, men idag är det t.o.m. så att läkare kan remitera till dom. Hoppas att det inte är något allvarligt med dig, men du ska se att det löser sig, jag kunde iaf fortsätta tävla i många år efter min ryggskada. //micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Ont i ryggen
Tillbaka
Topp